230V of Accu

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Ik ben mijn volgende aankoop aan het overwegen, namelijk een handcirkelzaag. Het wordt waarschijnlijk een blauwe Bosch GKS190 of een model met Accu(s), bijvoorbeeld van Makital. Heeft iemand tips? Ik heb de accus van Makita, maar verwacht dat het zagen vooral in de garage gaat gebeuren.
Moet ik bij de aankoop ook gelijk kijken naar een ander zaagblad? ik zal voornamelijk multiplex en MDF gaan verzagen en misschien meubelplaat voor een kast of iets dergelijks.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Persoonlijk zou ik in deze situatie altijd voor stroom kiezen. Dat werkt altijd, is vaak sterker en je hebt geen accu's die kapot kunnen gaan. Een circkelzaag op accu is heel mooi maar alleen als je bijvoorbeeld veel buiten of op locatie werkt.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Als je de machine vooral in de garage gaat gebruiken zou ik zelf voor een machine kiezen met snoer.
Accu's zijn mooi maar verouderen op een gegeven moment niet meer of moeilijk leverbaar en zijn zwaarder dan een stuk snoer.
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
idd zoals hierboven, als je weet dat je de zaag voornamelijk in je werkplaats gaat gebruiken raad ik je een met snoer aan, ga je vooral offsite en korte stukjes zagen zal een accu versie meer een uitkomst bieden.
daarnaast raad ik je aan de grootte invalzaag test op gereedschappro.nl een keer te lezen, deze heeft mij veel inzicht gegeven.
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
Met snoer, meer vermogen, al scheelt het niet zo heel veel meer en nooit geen lege accu's.
Ik zag pas een handcirkelzaag op accu, maar wel aangesloten op een stofzuiger??
Dan heb je dus 230 V nodig en je zit vast aan een slang ipv een snoer en je stofzuiger schakelt ook niet automatisch in.
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dat is dan geregeld;) Gewoon de Bosch dus.

Ik zag hier laatst in Zweden een tv spotje voor een zaagtafel voor formaat boomstronken op accu's, maar als ik erover na denk heb ik het schilderwerk thuis ook op de ladder gewoon met mijn kleine bosch met snoer gedaan zonder stress.

Tips voor zaagbladen?
 
Laatst bewerkt:

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
voor schulpen een schulpblad
voor plaatmateriaal een blad met veel tijden

kijk eens bij ecotools die hebben redelijke bladen voor een mooi prijsje
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Als ik kijk hoeveel apparaten ik in mijn leven weggegooid heb met rotte accu's en/of waarvan de accu's niet meer fatsoenlijk te krijgen waren (Makita schroefmachine ooit een accu nabesteld die is uiteindelijk sneller overleden dan de originele) en hoeveel gereedschap met snoer is de keuze snel gemaakt. Het enige wat ik nog op accu wil is een (led-bouw)lamp en een schroefmachine.
 

Jos Cuypers

Actieve deelnemer
12 aug 2013
424
36
Belgie - Tongeren
Enkel een schroefmachine en een werklamp op accu.. de rest op snoer.
Tenzij je de ganse dag in een buitenomgeving werkt waar er in een straal van 30m geen stopcontact staat...
Het is allemaal mooi maar we vergeten dat een goede accu max 5 jaar meegaat en dan is het gedaan en de prijs van de machine word bepaald door de accu... niet door de machine zelf.

groetjes
Jos
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.