Hulp gevraagd: Maken Ski- & Snowboardmal

Joski

Nieuw lid
22 nov 2016
3
0
Hallo,

Sinds kort maken wij zelfgemaakt ski's en snowboards.
De eerste mal hebben wij zelf gemaakt om de eerste ski's te testen.
Helaas is de mal niet symetrisch en vraag ik iemand die dit voor ons zou kunnen maken.

Mocht u wat voor ons kunnen betekenen dan horen wij dat graag.

Mvg,
Jos
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Heb je een foto van jouw niet helemaal goede mal.
zodat het te beoordelen is of dat handwerk is of je eigenlijk beter gelijk een ccn model kan laten frezen.
 

Joski

Nieuw lid
22 nov 2016
3
0
IMG_1816.jpgIMG_1816.jpg

Dit is allemaal uit de losse pols gemaakt waardoor het hier en daar niet klopt.
Zoiets mag het worden (of aangepast), of iets geheel anders dat ook werkt is ook goed.
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.760
733
Enschede, Twente
Volgens mij kun je heel exact de onderdelen maken als je begint met één zorgvuldig geprepareerd voorbeeld & daarvoor is CNC uitgevonden. Zoek een 'maker lab' of houtbewerker die zo'n machine heeft, leer hoe je op de computer een goede tekening maakt, dan kun je een basismal van kwaliteits-multiplex of mdf (laten) maken, die je vervolgens met de gebruikelijk freestechnieken verveelvoudigt in het gewenste materiaal. Met CNC kun je extreem precieze krommes maken & daar lijkt het me hier om te gaan.
 

Joski

Nieuw lid
22 nov 2016
3
0
Bedankt voor uw duidelijke antwoord. Zijn jullie toevallig bekent met mensen die dit hebben (liefst in de buurt van Arnhem)?Scheelt mij namelijk een hoop gezoek met Google.
 

Kevin111

Nieuw lid
22 nov 2016
9
0
mogelijk zou ik je wel kunnen helpen, ik ben namelijk cnc programmeur en wij hebben op het werk een CNC staan, als dit voor 1 mal is valt dit misschien wel te regelen. Is dit niet wat breed voor ski's en snowboards?
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.071
394
Let ook even op dat je eerst een perfect vlakke ondergrond moet hebben om je mal zuiver in elkaar te lijmen.
 

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
is het niet ook mogelijk om dit met een kopieerfrees te doen? als je 2 stukken strak op elkaar zet en de kopieerfrees er langs haalt dan is het toch ook exact gelijk?
Buiten dat is het mischien een idee om zelf een klem te maken van balken zodat het geheel niet verschuift, zoiets als deze man heeft gedaan: https://www.youtube.com/watch?v=-mAKlqpbGG0

Dan zit je ook niet met ongelijkheden in de vloer! :)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.