Iemand bekend met het merk weibert

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik ben me een beetje aan het oriënteren voor een kombinatie machine,denk aan een robland hx310 pro maar kwam op het internet ook het merk weibert tegen.
Nu heb ik bij het bekijken van films op you tube over de robland machines ook een film gezien van een chinese variant en daar deed die weibert me wel aan denken.Maar zit er mss helemaal naast.Wat de weibert op zich wel interessant maakt is de zwenkbare freesas.www.holzmasch-weibert.de


 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.778
933
Leeuwarden
Ik weet niet precies welke machine je bedoelt, maar als ik op de combimachinen klik en inzoom op de foto, zie ik dat het een Minimax van SCM betreft met het Weibert merk als toevoeging. Dan heb je het over een gerenommeerd Italiaans merk en een kwaliteitsmachine. Forumlid BRI werk o.a. met deze machine.

Fons
 

Blom3dd

Actieve deelnemer
31 okt 2013
666
1
Stad Groningen
Ik heb veel machines bekeken en mijn idee is dat het bedrijf mooie spullen verkoopt, het neusje van de zalm. altendorf, panhans, felder etc. :p
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
2256.jpg
h
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Even rond gesnuffeld en zag van 3 merken dezelfde types:weibert-holzmann-holzprofi nergens kunnen vinden waar ze gemaakt worden.Mss toch made in china?
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Ik was aan het zoeken op het merk lurem en zag dat die waren overgenomen door een belgische firma db&s ,wat ik op hun site zie is dat ze holztech verkopen.Dit lijkt weer erg sterk op holztech-holzprofi en weibert.Zijn dit mss allemaal chinese machines of worden deze toch in Europa gemaakt of geassembleerd?
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Niet bekend met het merk Weibert.
Maar wat is uw wens?
En daar gaat ie weer. Waarom de klemtoon bij China?
Als je een produkt voor een bepaalde prijs en doelgroep in de markt wil zetten, moeten je kosten daar ook bij passen.
Kun je ergens op de wereld die wens vinden, dan heb je een verkoopbaar produkt.
Is je produkt dan een slecht produkt?
Dan zal de tijd het leren.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Niet bekend met het merk Weibert.
Maar wat is uw wens?
En daar gaat ie weer. Waarom de klemtoon bij China?
Als je een produkt voor een bepaalde prijs en doelgroep in de markt wil zetten, moeten je kosten daar ook bij passen.
Kun je ergens op de wereld die wens vinden, dan heb je een verkoopbaar produkt.
Is je produkt dan een slecht produkt?
Dan zal de tijd het leren.

Ik ben me aan het orienteren voor een combi (ivm ruimte) <ik bedoel niet te zeggen dat materiaal uit china slecht is.Ligt ook aan de controle van de afnemer.
Een felder of hammer gaat boven mijn budget.
Nu heb ik een hbm zaagtafel en ook hier ben ik tevreden over.
Viel mij alleen op dat die machines onder verschillende namen op de markt worden gebracht.
Heb al wel contact gehad met de leverancier van weibert deze zit namelijk in duitsland op 180 km van ons vandaan dus dat is geen punt.
 

bobmartin

Post veel
15 dec 2013
1.384
134
Omdat het merk hier niet verkocht wordt wil niks zeggen.
Hier heeft Robland een bekende naam. Bij onze oosterburen en verder Weibert.
Omdat hier Felder en Hammer veel besproken worden, wil niet zeggen dat je met die machine het werk niet kunt doen.
Vraag mij alleen af hoe het met eventuele service werkt?
Als je zelf handig bent is dat niet nodig.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.