aanpassingen

Paul_800

Actieve deelnemer
12 sep 2016
146
0
Ik heb sinds een aantal weken een draaibank, de woodfast m305 en had die braaf op mijn stevige werkbank gezet en ben aan het oefenen geslagen. Nou gaat dat oefenen wel aardig maar ik merkte dat ik toch iedere keer wat last van mijn nek en schouders had. In al mijn quasi wijsheid besloten dat ik mischien de hoogte van mijn draaibank eens onder de loep moest nemen.

En ja, op verschillende sites kwam ik tegen dat de ideale werkhoogte voor de draaibank betekende dat mijn center op de hoogte van mijn elleboog moest zitten (en schijnbaar niet 10 centimeter hoger! )
dus vandaag mijn andere werkblad eraf geschroefd en een stuk afgezaagd, de poten verlaagd, de steun balk aan de achterkant verlaagd, een schotje gebouwd om het een beetje af te werken en voila! stukken beter! :)

Langzaam maar zeker word het wel wat in die werkplaats van mij :)

Unknown.jpg
 

Jurriaan

Oud hout
1 jul 2009
3.225
647
Beneden Leeuwen
www.houtenschalen.nl
Fijn dat het zo beter werkt. Die hoogte is volgens mij sterk afhankelijk van je persoonlijke voorkeur en ook van wat je draait. Mensen die pennen en kleiner werk draaien, hangen er vaak wat meer over heen (dus draaibank lager) dan mensen die schalen / vazen maken. Mijn center dit op 130 cm boven de vloer, en dat is zeker 10 cm boven mijn ellebooghoogte.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.