band clamp

WR1944

Oud hout
Harbor Freight staat nu niet direct bekend als een leverancier van hoge kwaliteit. Maar met sommige artikelen kun je je geen buil vallen.
http://www.toolcrib.com/blog/2008/0...guide-the-good-enough-the-bad-and-the-abysmal

De getoonde klem is een normale bandspanner die je "overal" kunt kopen voor een paar euro. Uit afval maak je de hoeken en je bent klaar. De getoonde band clamp is vrij goedkoop maar als ze al leveren aan Nederland komt er nog transport en BTW bij.
 

handig18

Oud hout
17 feb 2013
2.922
847
Oss
Heb zoiets ook, maar dan met een iets ander klemmechanisme.
Werkt wel, maar ben er niet echt enthousiast over.
 

Walters

Actieve deelnemer
1 okt 2014
247
1
Noord Brabant
Lijkt ook niet de uitvinding van de eeuw, maar als extra klem leek het me handig. Ben boxen van 85x65 x 110 cm aan het maken van 18mm multiplex die met lamello's worden ondersteund en vervolgens verlijmd. 8 grote bessey lijmklemmen op de hoeken en vervolgens de band in het midden. De bessey band kun je, voor mijn gevoel, niet echt voldoende kracht mee zetten. Zag een youtube film van iemand die onderstellen van tafels in elkaar zet en vervolgens de boven genoemde band gebruikt.
Inderdaad iedere spanband kun je gebruiken, het gaat mij dus om de hoekstukken. Zijn deze ergens los te krijgen?
 

bart380

Actieve deelnemer
24 nov 2014
75
1
welke heb je besteld?
Ik ben (merk ik nu) eigenlijk ook naar zoiets op zoek.
Hopelijk is het degelijk spul, en sterk genoeg!
(Heb je een NL site gevonden?)
 

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
93
31
Ik heb de maxi-hoeklemmen besteld en ontvangen van Metalis. Perfect maar wel een beetje groot. Afmetingen staan onder specificaties.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.