wortelstronk laagstam appel

fungus

Actieve deelnemer
24 feb 2015
59
6
Hallo,

Kwam vandaag toevallig terecht bij iemand die een plantage laagstam appelbomen had opgeruimd. De wortelstronken worden naar het containerpark ( groenafval) gebracht .
Als totale leek betreffende houtdraaien, mijn vraag of die wortelstronken kunnen gebruikt worden om kleine draaiwerken te maken, schalen etc... ?
De stronken zijn 10 à 15cm in diameter.
Voor diegenen die eventueel interesse hebben, wil ik wel een partij van de stronken ophalen. Vlugge reactie is wel gewenst om te voorkomen dat ze in het containerpark belanden.


Vriendelijke groet,

Guy
 

fungus

Actieve deelnemer
24 feb 2015
59
6
Dank Ronny, inderdaad vergeten locatie te vermelden...
Af te halen in Belgisch Limburg, omstreek Hasselt.
( enkele knollen misschien via Kiala mogelijk ?)

Guy

PS: is het lonend om dergelijke wortelstronken te houden of met andere woorden kan er iets bruikbaar uit gedraaid worden ?
 
Laatst bewerkt:

fungus

Actieve deelnemer
24 feb 2015
59
6
Hallo blackarmor,

Sorry voor de late reactie.
Wat de stronken betreft: Ik ben er onmiddellijk een paar voor mezelf gaan ophalen maar dat was al op het nippertje, de aanhangwagen stond al klaar om te gaan storten....De man gebruikt alleen de stammen en het wortelstel wilde hij onmiddellijk kwijt op het containerpark.

Nu is er misschien wel nog een kans dat ik bij een andere "opruimer" van de plantage iets kan bemachtigen. Maar voor dat ik daar aan begin, zou ik dan wel graag willen weten hoeveel dat je er zou willen en hoe we dat dan bij jou kunnen krijgen.

Ik hoor wel hoe en wat. ( ik kan je ook een paar foto's sturen indien gewenst, zodat je een idee hebt wat er voorhanden is )


Vrg,
Guy
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.