Iemand bekend met het merk JAVAC?

8 feb 2016
10
0
Beste leden,

Ik ben op zoek naar een zwaardere zaagtafel en kwam op tweedehands.be een machine tegen, die qua mogelijkheden en grootte perfect zou zijn voor mij. Het gaat om een JAVAC PS-12. Maar ik heb nog nooit van dat merk gehoord. Ik ben al wezen kijken en het zag er zeker niet cheapy-cheapy uit. Het is een zware machine met een sterke 230V motor, mogelijkheid voor een voorritsblad etc. etc.

Hier een linkje naar de advertentie (in het volste vertrouwen dat jullie niet met mijn machine gaan lopen) :)
http://www.2dehands.be/bouw/gereeds...neelzaag-javac-ps12-heel-goede-313559070.html

Als ik het merk JAVAC google kom ik uit op een Duitse fabrikant van voornamelijk lasapparatuur en compressoren. Na een belletje met de Belgische vertegenwoordiger weet ik dat dat bedrijf al een jaar of 15 geen houtbewerkingsmachines meer maakt en dat er bij het bedrijf zelf geen informatie meer is over de machine.

Kent iemand van jullie dit merk? En in het bijzonder de paneelzaag type PS-12? Is het betrouwbaar? Ik zou hem kunnen kopen voor €1200. Weet iemand of dat reëel is?

Alvast bedankt!
 

chevy66

Oud hout
19 jul 2013
7.913
2.535
Lijkt me een prima machine voor het geld. Als je er mee kan proefzagen en alles loopt gewoon soepel dan kan je er niet echt een bult aan vallen. Gewoon kopen en gaan zagen. Als er eens een paar nieuwe lagers of een nieuwe schakelaar op moet zijn dat ook de kosten niet. Aan een zaagmachine gaat verder niet zo veel stuk.
 
8 feb 2016
10
0
Service en onderdelen maakt me niet zoveel uit. Voor veel machines van 15 jaar en ouder is het lastig onderdelen te vinden. Maar de dingen die meestal stuk gaan zijn inderdaad toch kogellagers e.d. En die kun je gewoon vervangen door universele. En andere delen zijn vaak wel na te maken. Ik heb wel het geluk dat mijn schoonbroer en gereedschapmakerij heeft :)
Ik heb nu een machine van het merk Lurem uit de jaren 70. 5 jaar veel mee gewerkt en nooit onderdelen nodig gehad. Dus daarvoor laat ik het niet. Maar ik ben vooral benieuwd naar ervaringen met dit merk en deze machine.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.