Stofafzuiging voor verschillende Dewalt machines

Jan004

Nieuw lid
1 okt 2014
5
0
Beste mensen,

Ik ben nieuw op dit forum en heb dankzij jullie verzameling van onderwerpen al een hoop bijgeleerd. Nu zit ik zelf met een vraagje waarvoor ik jullie kennis kan gebruiken, namelijk stofafzuiging.

Ik ben gestart met het inrichten van een werkruimte op zolder. Aangezien ik in de stad woon, ben ik helaas niet in het bezit van een garage of groot tuinhuis. Op zolder heb ik toch een plaats om mijn hobby uit te oefenen. De zolder betreft een ruimte van 4 op 8 meter. Ik ben reeds in het bezit van onder andere volgende machines: Dewalt decoupeerzaag DCS331, Dewalt cirkelzaag DWE576, Dewalt afkortzaag DW718 en nog wat ander elektrisch gereedschap. Binnenkort komt er nog een tafelzaag van Dewalt erbij, namelijk de DW745 en nog een bovenfrees.

Voor al deze machines (maar vooral voor al dat stof) had ik graag een buizensysteem geplaatst aan het plafond om aan te sluiten op de bouwstofzuiger. Ik werk met een oud beestje, maar voorlopig heeft dit voldoende zuigkracht. De opvangbak met cycloon is alvast in de maak. Dankzij het forum weet ik al min of meer hoe alles eruit zal zien qua buizen, afsluitkleppen en dergelijk.

Nu is mijn vraag, welke diameter van buizen kies ik best, rekening houdende dat ik enkel kleine machines op zolder heb staan? De binnendiameter van de stofafzuiging op de Dewalt machines zijn 35mm. En mijn tweede vraag: waar hebben jullie de afzuigslangen gekocht om van de vertakking naar de machine te gaan? Tips en suggesties zijn altijd welkom.

Alvast bedankt voor de hulp!
 

Jan004

Nieuw lid
1 okt 2014
5
0
Zijn er toevallig nog mensen van de streek rond Ieper (Kortrijk) die interesse hebben om een metalen vat te kopen voor de afzuiging? Kwestie van eventueel de verzendingskosten wat te kunnen drukken. :) Hierbij de link (andere vaten natuurlijk ook mogelijk):

http://www.metalenvaten.nl/home/30-60-liter-metalen-vat-zwart-met-deksel.html

Na wat opzoekwerk begin ik terug te twijfelen tussen de thien baffle separator en cycloon. Wat zouden jullie verkiezen en waarom? Of zijn beide evenwaardig?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.