Bijzet tafeltje

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Hoi allemaal,

Ik zou dit bijzet tafeltje willen maken.
riley all angles.jpg
Maar ik twijfel nog hoe ik het vlakke stuk kan maken aangezien er een boog inzit. Ik veronderstel dat massief niet gaat werken om daar de exacte boog in te krijgen? Ik dacht ook aan multiplex buigen op de manier zoals in de foto hieronder en dan beplakken met fineer. Misschien hebben jullie nog andere ideeen?

121ac543705522dd09002e7b99dc88d2.jpg
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
massief hoek stuk en rondschaven
binnenzijde zou je kunnen doen door schuin over een zaagtafel te halen, is hier wel eens iets over gepost, kan het zo 123 niet vinden

Als je dwars over je zaagtafel kijkt heb je een vrij grote boog, naarmaar je schuiner kijkt wordt die steeds kleiner totdat je er recht overheen gaat, alles daar tussen in kan je een boog mee maken (wel een geleider gebruiken)
kleine stapjes steeds een beetje hout wegnemen
 

Toxiq

Oud hout
28 aug 2013
5.801
7
Flevoland
Die bedoel ik
Eerst de binnenkant.rond maken en dan de buitenkant schaven en je hebt een fraaie boog (denk ik)
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
hier kan je berekenen hoe je je zaag moet instellen voor wat je wilt maken. succes ermee en as usual: zoveel mogelijk foto's :p
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
mooi geworden!
gaat goed zo met de zaag he, gewoon een kwestie van geduld :)
ben benieuwd naar de rest van het tafeltje
 
P

Pel

Guest
Mooi strak tafeltje geworden Bjorn, welk hout heb je gebruikt?

Groet Pel.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.619
1.138
Fryslân
Heel erg mooi gemaakt. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe je de verbindingen van de poten hebt gemaakt.
 

Fluo

Actieve deelnemer
18 nov 2014
582
262
Koekelare
Bedankt, ben heel tevreden van het resultaat en dat het gelukt is volledig massief.

Het hout is amerikaanse notelaar, wilde ik al lang eens proberen

De verbindingen heb ik gedaan met een geleende domino, top apparaat!
SkypePhoto_20161230_213753.jpg
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.