steekbeitels

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
Ik vroeg mij af of er leden zijn die ervaring hebben met
de steekbeitels van Blue Spruce Toolworks.
Ik heb namenlijk her en der gelezen dat deze beter zijn dan
de beitels van lie nielsen.
Kan iemand me dat misschien vertellen.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
in het blad FineWoodworking deel 200 staat een test over "bench chisels", hier komen een aantal opvallende zaken uit. nie nielsen staat eigenlijk boven aan. daarnaast hebben ze ook de beitels getest van Natex en MHG. deze kosten werkelijk een fractie van de prijs maar schijnen erg goed te presteren. tvg een LN kost ongeveer 70 euro en een MHG 10 euro. da's een heleboel geld. nu kan ik zelf niet beoordelen wat beter is.

de Blue Spruce is ook getest. dit schijnt een beitel te zijn voor het fijnere werk. erg fragiel zo als ik het begrijp. ik weet niet in hoeverre dergelijke tests te vertrouwen zijn maar deze uitkomst is anders dan ik gedacht zou hebben. ook komen de beitels van Pfeil er erg goed uit.

of anders misschien wachten op de WW.nl chisels


rick
 
A

Athanor

Guest
Rick,

N.a.v. die test ben ik gaan zoeken naar een verkoper van die Narex beitels. Echter nog niet in Nederland Duitsland of Engeland gevonden. Wel veel hits op machineonderdelen voor ijzerbewerkers :cry: maar die zullen wel een eigen forum hebben....

Misschien iemand die meer zoekvaardigheid heeft :?:

Fons
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Ik heb een paar MHG beitels, vind ze erg fijn. Lange standdtijd en inderddaad betaalbaar. Ik vind ze een aanrader.
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
@jan als jij dat mooie beitels vindt dan ik dat voor mij een goede reden om eaa te bestellen. daarnaast is dan de woodworkingbeitelset een mooie aanvulling voor het gezamenlijke project

rick
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
zelf heb ik de extra korte beitels van dieter schmidt. dit omdat ik al een set langere beitels heb, en ik deze fijn vind voor het kleine werk. Heb een paar maten, en volgende keer bestel ik weer een paar beiteltjes mee.
 
A

Athanor

Guest
Goed zoekwerk!

Ik heb al een leuke Kirschen set naat mijn oude nooitgedacht beitels. Denk eerder aan wat nieuwe hakbeitels.

Groet van Fons
 

rickkoorman

Blogger
9 nov 2008
5.370
4
47
zwolle
nou ik mis weer een rib :cry: :cry:

heb een kleine bestelling geplaats bij dieter schmidt. ik heb gekozen voor de kortere uitvoering en 1 beitels van de "normale"maat. ik ben zeer benieuwd naar de resultaten. natuurlijk wil ik nog steeds de forumbeitels!!! :D :D

rick
 

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
Ik wacht nog even op de forum beitels,maar ik ga anders toch voor
de lie nielsen beitels i.p.v. de blue spruce .
Deze zijn me toch ,ondanks dat ze er schitterend uitzien,veel te duur.
 

Arthur v V

Nieuw lid
4 nov 2010
19
1
Door dit topic ben ik naar narex beitels gaan zoeken. De beitels uit de test heb ik gevonden. Een vriend van mij komt uit die contreien en hij gaat ze voor mij meenemen.
Ze verkopen setjes van 6, 12, 20, 26mm of 8, 10, 16, 32mm.
Ik kan er meer bij hem bestellen. Hij gaat in de kerstvakantie heen en weer.

Hij had het over 35 eu per set. Stuur me maar een berichtje als je een setje wil.

Attached files
 

jury

Actieve deelnemer
12 jun 2010
38
0
53
Lopik
sorry voor mijn late reactie Arthur maar ik ga het eerst maar eens proberen
met mijn bahco beitels .
Enige probleem is om ze vlak te krijgen,ze zijn behoorlijk krom.
Ik heb een dmt steen [zwart] en zelfs daarop duurt het wel even.
Als iemand hier een oplossing voor heeft ,graag.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.