probleem haakse slijper

R.O

Actieve deelnemer
7 nov 2016
25
0
Hallo.

Ik heb een oude haakse slijper van Black & decker (BD11) waarvan het motortje het nog perfect doet, maar het enige probleem is dat machine gelijk aan gaat zodra ik de stekker in het stopcontact steek. De aan en uit schakelaar reageert niet.. Wie weet wat hier het probleem is?

Ik heb de machine al uit elkaar gehad en grondig schoon gemaakt, zo ook de schakelaar, maar het probleem blijft bestaan.

Wie weet raad met dit probleem?

Bvd.

Groeten ,
Ray.
 

mark20v

Actieve deelnemer
3 jan 2016
315
73
Groningen
Denk dat je zelf al het antwoord geeft, de schakelaar lijkt defect. Met een weerstandmeting de schakelaar doormeten geeft een definitieve uitslag. Spanning eraf uiteraard.
 

R.O

Actieve deelnemer
7 nov 2016
25
0
Hoi Mark.

Bedankt voor je reactie.

Ik denk dat het een nieuwe slijptol wordt,aangezien ik ondertussen al een beetje heb rond gekeken op het net, en deze nergens te vinden is of niet meer leverbaar.

Ik had nog een beetje hoop dat het op een of andere manier op te lossen was.

Groeten,
Ray.
 

R.O

Actieve deelnemer
7 nov 2016
25
0
Probleem opgelost met wat vet in de schakelaar.
Hij werkt weer naar behoren.

@Mans, dat is zeker ook een oplossing.
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.621
1.140
Fryslân
Met een haakse slijper ga je niet lopen knoeien met zelfbouw schakelaars. En al helemaal niet met lamp schakelaars. Of je moet graag van je vingers af willen!!

Mijn mening, koop een nieuwe. Zo duur zijn die dingen niet. Ook niet van een goed merk.
 

R.O

Actieve deelnemer
7 nov 2016
25
0
Daar heb je helemaal gelijk in Jelmer!

Ik heb het nu op kunnen lossen met wat vet in de schakelaar,anders was hij het oude vuil gegaan.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Enge dingen hier....
Inderdaad die lichtschakelaar is uit den boze. Een motor trekt aanzienlijk meer stroom tijdens opstart dan tijdens gebruik. Als je dergelijke kan uitrekenen, kan je wellicht een lichtschakelaar vinden die dat kan hebben, maar of je het nog wil is een ander verhaal.

Aan TS: vet in de schakelaar klinkt ook niet erg betrouwbaar. Kun je iets duidelijker uitleggen wat de schakelaar niet meer deed?
Ik kan me er nu niet iets bij voorstellen dat VET een betrouwbare oplossing is.
Ik wil je niet op kosten jagen, maar ik wil ook geen ongelukken lezen.
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.061
106
Als je dergelijke kan uitrekenen, kan je wellicht een lichtschakelaar vinden die dat kan hebben
die zijn er, maar hij is ondertussen afgeschreven, brak een lamel uit de collector en toen sloegen de koolborstels kapot.
heb nu deze.
Makita.JPG
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
In de schakelaars zit inderdaad vet anders krijg je metaal (schakelcontact/plaatje) op metaal (kogeltje van de knop) zonder smering.
In het verleden wel gedaan de binnenkant van de schakelaar schoongemaakt en deze weer voorzien van iets vet en daarna werkte de machine/schakelaar weer.
Dit doe ik nu niet meer is de schakelaar kapot komt er een nieuwe passende in zijn die er niet helaas dan is het container werk.
 

R.O

Actieve deelnemer
7 nov 2016
25
0
Klopt Rjmulder.

Ik heb tijdens het los halen van de maschine gezien dat er vet op het op het schakelcontact plaatje zat, dit heb ik schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.. Nu werkt hij naar behoren..

Ik heb de tol in 91 nieuw gekocht, en hij werkt nog uitstekend verder.
Mocht het probleem zich weer voordoen dan gaat hij idd de container in, aangezien wat ik heb kunnen vinden aan onderdelen ik beter aan een nieuwe tol kan gaan denken.. Ik zag een voedingskabel voorbij komen voor dit model, en deze was alleen al €36.00.

Iedereen bedankt voor het advies en meedenken.

Groeten,
Ray.
 

anthony

Actieve deelnemer
16 dec 2013
28
0
Die kabel is helaas niet universeel is een plug die je in de slijptol steekt een beetje de voorloper van een plug-it / van festool of quik lok van milwaukee
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.