stofafzuiging Dewalt 707

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Beste medeforummers,


Al langere tijd maak ik gebruik van een Dewalt 707 afkortzaag. Prima zaag voor mijn gebruik. Echter de stofafzuiging is maar matig. Er zitten drie afzuigpunten op, die ik allemaal naar mijn Festool CTL 26 heb geleid. Het grootste probleem is echter dat er veel stof langs de afzuigopeningen gaat en derhalve nog gewoon in de schuur of zoals vandaag in de woonkamer terechtkomt.

Wie van jullie heeft dit probleem op weten te lossen.

Groet,

Ad
 

mans

Post veel
12 feb 2012
1.060
106
Het grootste probleem is echter dat er veel stof langs de afzuigopeningen gaat en derhalve nog gewoon in de schuur of zoals vandaag in de woonkamer terechtkomt.

Wie van jullie heeft dit probleem op weten te lossen.

Groet,

Ad
buiten zagen:p

heb het zelfde probleem ook alle 3 gaten op een ctl26 aangesloten werkt niet voldoende.
 
Laatst bewerkt:

BasRonin

Actieve deelnemer
13 mrt 2016
330
11
En een kap er omheen timmeren? Weet niet of hij stationair staat of dat je hem dynamisch op locaties gebruikt maar stationair op een werkbank is natuurlijk ideaal om eromheen een kap te timmeren. Heb zelfs wel eens gezien dat mensen een lade eronder hadden gemaakt en eromheen een kap waardoor je de lade kon legen en al het stof weg was..
 

dulcinea

Actieve deelnemer
10 dec 2011
156
1
Houten
Ik heb wel iets van een kap op Youtube gezien, maar dat kost best wat ruimte en geeft minder vrijheid. Mijn werkruimte is niet zo groot. Ik ben dus op zoek naar een ei van columbus oplossing die minder ruimte kost.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
je zou met duckttape de afzuigopeningen kunnen verbreden zodat er meer stof naar de slangen geleidt wordt.
Er mag niks naast komen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.