CNC machine zelf maken??

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Geen ervaring mee, maar vind het verdacht veel op deze lijken. op zich wel handig natuurlijk om kleine werkstukjes te personaliseren, en ideaal voor bijvoorbeeld tandwielen e.d. te frezen
 

Joonie65

Nieuw lid
16 apr 2016
4
0
Maken van de machine zelf zal nog wel gaan maar dan komt de elektronica en besturing er aan te pas
en dan wordt het toch wat anders.
Ik heb nog wat verder gezocht toen kwam ik deze interessante video tegen https://www.youtube.com/watch?v=NG9IAndPcrw
alles handmatig dat maakt het toegankelijker en werk prima zo te zien.
 

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Ja vet goed, heb hem zelf ook. Heb hem gemaakt van een oude printer en een racefiets. Heeft me nog geen €150,- gekost en een weekend werk. Maak er nu al mijn opdrachten mee en heb eindelijk tijd om overdag naar lucky tv te kijken. Echt een aanrader!
 

MinivanDoom

Actieve deelnemer
8 mrt 2016
37
0
Zit zelf ook al een tijdje te kijken, maar heb nog niet genoeg vertrouwen in mijn vaardigheden.

Ik denk dat ik ook zou gaan voor instructables, en niet zozeer voor een specifieke maar meerdere bekijken en begrijpen waarom mensen wat op welke manier doen. Ik denk dat je met de stapel informatie die op instructables staat beter af ben dan met een enkel boekje.

Plus gratis.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Kijk eens op cnc zone staat vol met zelfbouw/tips en vaardigheden.Heb er een tijd lang aan gedacht spullen verzameld en uiteindelijk besloten het niet te maken omdat ik er te weinig toepassingen voor had.En met een tekenpakket had moeten leren werken.
 

JOHN LAMERS

Actieve deelnemer
10 aug 2012
632
38
Ter Apelkanaal
Ik heb er zelf 2 gemaakt, niet van hout maar van aluminium.
het werkberijk van mijn machines is 125x65, de plannen voor een nieuwe machine liggen er met een werkberijk van 250x125 gebouwd uit staal.
het bouwen van een cnc machine is als je beschikking hebt over de goede gereedschappen niet heel moeilijk en heel leuk om te doen.
mijn eerste machine heb ik gebouwd met een proxon freesbankje en draaibankje, voor de 2e heb ik mijn eerste machine gebruikt.
cnc zone is idd een hele goede bron voor de doe het zelver

gr. John
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.