Blum scharnieren 74.155

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Ben vrij nieuw hier dus als de vraag al eens gesteld is, mijn excuses.
Ik wil een paar scharnieren zetten op een Ikea kast , er zitten 3 scharnieren bijgeleverd maar wil er wat meer op zetten ivm zwaarte van de deur (er hangt gereedschap aan).
(Ze vervangen eigenlijk door 5 van deze, en uiteraard niet door elkaar gebruiken)

Als ik het goed begrepen heb worden de gaten geboord met een Forstner boor ?

Ikea heeft ronde gaten, neem aan dat ik voor dit type scharnier ook wel uitkom met ronde gaten.?

Een "Datasheet" vinden van deze scharnieren gaat me minder goed af, het is waarschijnlijk ook al een ouder type.
Iemand ? (74.155)

IMG_4349.JPGIMG_4350.JPG

Alvast bedankt, Bram
 

bprosman

Actieve deelnemer
7 nov 2016
202
0
Den Bosch
Kan, maar boren moet ik toch als ik van 3 naar 5 scharnieren ga en deze heb ik een doos vol van liggen.
 
Laatst bewerkt:

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
In een proefstukje een gat rond 35 mm met een randafstand tussen de 3-6 mm.
Randafstand behoort gelijk te zijn aan de bestaande.
Meer dan 30 jaar geleden was de boordiameter groter, er ligt hier nog ergens zo'n boor, kan ik eventueel wel opmeten.
 

Dawide

Nieuw lid
3 aug 2014
7
1
Regio Alphen a/d Rijn
Inderdaad eerst even op een proefstukje proberen. Ooit wilde ik eens een glazen Ikea deur in een zelf gemaakte kast hangen en kwam er toen achter dat Ikea er een eigen visie op na houdt qua maatvoering en 'opleg' van scharnieren. En die had ik natuurlijk net niet meegenomen..
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.