Kabelclips Stofzuigerslang

sjefke32

Actieve deelnemer
8 apr 2016
45
1
Bergen op Zoom
Beste Forumleden,

Ik ben momenteel naar oplossingen aan het zoeken om mijn plug-it kabel vast te kunnen maken aan mijn stofzuigerslang.
In mijn zoektocht ben ik uiteindelijk belandt bij iemand die deze ontworpen heeft en middels een 3d printer heeft afgedrukt.

Nu ben ik met deze man in contact gekomen daar waar de bestanden die hij online geplaatst heeft niet volledig waren.
Ik ben van plan om zelf een opdracht uit te zetten om een x aantal van deze clips te printen maar wellicht zijn hier meer geïnteresseerden..

Ik verwacht dat de prijs deels afhankelijk zal zijn van de gevraagde hoeveelheid.

E.e.a. zal er als volgt uit gaan zien:

Festool_cable_clip_OF.jpg

Andere oplossingen (Tie-wraps, Klittenband etc) zijn inmiddels voorbij gekomen, mocht iemand andere oplossingen hebben dan ben ik daar uiteraard ook in geïnteresseerd!
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ziet er interessant uit. Sowieso interesse in de digitale bestanden, eventueel ook voor een samenaankoop.
 

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Gewoon van hout maken misschien. Kan het altijd proberen toch.
Er is ook iemand op het forum die er een grote sleeve met heatshrink overheen heeft gedaan. Een beetje zoals die nieuwe slangen zijn met stoffen hoes.
 

mdamsma

Actieve deelnemer
15 mei 2011
277
19
Ik heb ook eerst de beugels gemaakt van rioolbuis.
bleef toen haken aan de beugels.

vervolgens een kous gehaald (zie link), snoer er door heen aftapen met electra tape en daar ruim stuk krimpkous er overheen.
het zit nog steeds goed en blijf nu niet meer hangen
Idee stond ook op FOG

Menno

http://www.techflex.nl/algemeen-c-41.html
 

jelmer

Oud hout
10 jan 2009
2.615
1.134
Fryslân
Hier hetzelfde als Menno. Ik had ook eerst van pvc gemaakt, maar ik vond het een hoop gedoe om het goed te krijgen en bleef daarna ook achter vanalles haken met die dingen. Ook ik hen zo'n sleeve besteld bij techflex en ben sindsdien van alle ellende af.
Ik heb er een vaste opstelling mee, maar als je met verschillende machines werkt met elke machine een eigen kabel, dan zou het wel handig zijn met die klemmen, omdat de kabel dan weer van de slang moet.

hier het topic waar wel fotos van de sleeve staan.

http://www.woodworking.nl/showthread.php?16385-plug-It-Festool-maar-dan-anders&highlight=neutrik
 
Laatst bewerkt:

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ja klopt alleen dan doe je het gewoon niet omdat het teveel moeite is om draad te zoeken, af te knippen, en dan eromheen vlechten. Terwijl met die clips die klik je er zo op.
 

Dunhans

Actieve deelnemer
24 jun 2012
415
30
Bergen op zoom
Er zijn ook soepele klittenbandjes te koop met aan elke kant de tegenovergestelde versie,wordt vaak gebruikt in de muziek industrie om kabels vast te binden.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.271
167
Halverwege Utrecht en Amsterdam
voor machines die niet van het groene merk zijn? Elke machine wissel dan ongeveer? We hebben niet allemaal de luxe dat we een hele serie machines van 1 en hetzelfde merk hebben met een verwisselbaar snoer. Ook al is mijn bovenfrees wel van datzelfde merk, heeft die nog een vast snoer.
 
Ik snap best dat een festoolplug niet op een makita past ja... maar dan geeft het toch niet dat je festoolkabel nog langs de slang loopt zonder dat je 'm gebruikt?! Je kunt dan toch de slang van de stofzuiger nog wel gewoon gebruiken?
Overigens hebben al mijn machines een vast snoer, misschien dat ik daarom het nut wel niet zo zie... Maar die clips zullen ook wel niet het eeuwige leven beschoren zijn, zeker niet wanneer ze er elke keer weer afgehaald worden om de kabel te verwisselen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.