Tafel in padoek

nijsluc

Actieve deelnemer
30 apr 2015
27
0
Ik heb onlangs een tafel gemaakt in afrikaans padoek hout.
Nu wil ik die mooi glad schuren en behandelen dat er zo min mogelijk vlekken van etensresten (ik heb kleinkinderen)
op komen .
Hoe en wat raden jullie aan ?????????

tafel.jpg
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot

nijsluc

Actieve deelnemer
30 apr 2015
27
0
Daar kan het ook voor gebruikt worden, maar is ook geschikt voor meubelen: http://www.rigospecialcoatings.nl/nl/skylt/skylt_NL.html

Je hebt tegenwoordig twee soorten:
* De original (voorheen Ultra Mat): http://www.rigostep-online.nl/winkel/skylt-ultramatte-pu-lak/
* De Titanium: http://www.rigostep-online.nl/winkel/rigostep-skylt-titanium/

Ik dacht dat de Titanium nog slijtvaster was, maar ik kan mis zijn. Ik lees op de website dat die ook beter geschikt zou zijn voor donkere houtsoorten.



ziet er inderdaad TOP product uit
 

Arthurdeboer

Actieve deelnemer
14 apr 2016
283
0
Doetinchem
ik ben er erg tevreden over, maar lees de gebruiksaanwijzing op internet en op de verpakking beide goed door. op 1 van de 2 (ik weet niet meer welke) staat nog aanvullende informatie over het verbruik van de eerste laag!!! Ik heb daar een keer een foutje in gemaakt. Ik meen te zuinig gebruikt en daardoor streepvorming op de delen waar het minder dik is opgebracht. Verder heb ik via wapperdewapper shop of iets dergelijks van die kleine spuitjes gekocht waarmee je het 2de component mooi kan opzuigen uit het blikje en goed afgemeten kan toevoegen, zodat de verhoudingen prima zijn. ook even een simpele maatbeker kopen om niet de keuken leeg te roven :)
 

nijsluc

Actieve deelnemer
30 apr 2015
27
0
ik ben er erg tevreden over, maar lees de gebruiksaanwijzing op internet en op de verpakking beide goed door. op 1 van de 2 (ik weet niet meer welke) staat nog aanvullende informatie over het verbruik van de eerste laag!!! Ik heb daar een keer een foutje in gemaakt. Ik meen te zuinig gebruikt en daardoor streepvorming op de delen waar het minder dik is opgebracht. Verder heb ik via wapperdewapper shop of iets dergelijks van die kleine spuitjes gekocht waarmee je het 2de component mooi kan opzuigen uit het blikje en goed afgemeten kan toevoegen, zodat de verhoudingen prima zijn. ook even een simpele maatbeker kopen om niet de keuken leeg te roven :)

Er staat vermeld dat je de eerste laag vrij royaal mag aanbrengen
 

klaas0639

Post veel
4 okt 2012
2.322
191
Gem. Winsum (Groningen)
Skylt is bestand tegen veel stoffen(zowel eten als alc dranken, thee, koffie; Ik heb zelf wat proefjes gedaan met de ultramat). Het en heeft een nauwelijks zichtbaar effect op het uiterlijk.

mvg
klaas0639
 

Erik701

Actieve deelnemer
7 okt 2015
209
27
Genk (BE)
Hier ook zeer tevreden van Trae Lyx, maar dat is niet echt goedkoop. Het lijkt me dat die Skylt maar de helft kost van Trae Lyx ?

Welke grondlak zet jij Chenak?
 

roeliepoelie

Actieve deelnemer
6 sep 2011
504
3
Ben zelf heel tevreden over OSMO Top oil, Heb t op een notenhouten tafel gemaakt, zeer mooi resultaat en handig te verwerken.
Mijn vader heeft laatst een eiken tafel gemaakt, ook behandeld met top oil, en ook zeer tevreden.
 

RPosdijk

Actieve deelnemer
8 jan 2014
182
0
Mijdrecht
Hou er wel rekening mee dat Titanium het hout donkerder maakt. Staat niet in de omschrijving maar ben er zelf achter gekomen.
Gebeld met de leverancier en gaf het rijkelijk toe ook al stond het niet in de omschrijving.
 

bart380

Actieve deelnemer
24 nov 2014
75
1
Een alternatief is Traelyx (http://www.parketlak.nl/nl/naturellijn/naturellijn/naturel_690/), dat gebruik ik altijd en ben ik zeer tevreden over.
Volgens mij vrijwel identiek aan Skylt.
Je moet wel eerst een laag grondlak aanbrengen, weet niet of dat bij Skylt ook zo is.
Hieronder mijn nieuwe tafel welke ik recent behandeld heb:
Bekijk bijlage 55081Bekijk bijlage 55082

Ik heb ook een eiken tafel en salontafel met Trae lyx behandeld, een jaar of 7 geleden.
DEze is in verloop der tijd behorlijk geel geworden weer.

Ik weet niet hoe lang het duurt voordat skylt het hout laat kleuren, maar de trae lyx is dus absoluut niet "niet kleurend". (na verloop van tijd)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.