Aanschaf vandiktebank

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Beste forummers

Ik Ben aan het rond kijken voor een vandiktebank. Een koffer model zeg maar.
Nu kwam Ik bij dewalt of metabo uit.
All een het model dw733 is in nederland te krijgen. En de dw735 niet is er iemand die weet waar Ik de dw 735 kan kopen. En hoe gaat het Dan met garantie ed.

Alvast hartelijk bedankt

Groeten peter
 

rmenkveld

Post veel
7 mrt 2015
1.695
99
Utrecht
WR1944 heeft ooit dezelde aangeschaft als ik me goed herinner...
Maar ja, die woont dan ook aan de overkant van de grote plas...
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Nog niet zolang geleden had Viepert een Jet gekocht, staat ook een review van op het forum, ook een goed ding.
Hij verkocht 'm alleen snel omdat hij toch een vlak-van dikte combinatie wilde.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Ja die van viepert Heb Ik gelezen.all een die dw735 heeft 3 messen dat zal toch nog mooier schaven denk ik.

Gr peter
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
je kan ook de d27300 overwegen? de combi vlak/vandikte machine van dewalt...
heb m zelf staan. bevalt uitstekend. Mooi vlak resultaat en vandikte laat ook niks te wensen over! heb je voor paar honderd euro meer meteen een vlakbank er bij.:rolleyes:
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
op welke max doel je?
ik heb de machine op een simpel verrijdbaar onderstel in mn werkplaats staan....waarom zou die leuk zijn op locatie? apparaat weeg al gauw tussen de 50-70 kg uit mn hoofd.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
395
Dordrecht
Die lijkt me leuk op locatie omdat ik af en toe behoefte heb om te kunnen schaven op locatie. Het gewicht is eenmalig een probleem bij het in/uit de bus tillen en dat lukt met 2 man prima met dat gewicht. Is ook wel prettig voor de stabiliteit lijkt me.
Met max bedoel ik houtmaten, zowel doorsnede als lengte. Zag wat filmpjes met stokkende doorvoer (wel bij minder subtiel gebruik), dus vroeg me af wat jouw ervaringen hiermee zijn?
 

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
met twee is het inderdaad redelijk mobiel. maar zeker met verrijdbaar onderstel ( simpele dubbele bok om t zo te zeggen met wat ruimte er tussen voor wat spulletjes) een erg solide apparaat voor in de werkplaats.
als je em gewoon rustig/ normaal aanvoert kan je er eigenlijk de hele beschikbare ruimte voor gebruiken ( vlak en vandikte) qua breedte 25-30 cm uit mn hoofd ( vlakken). de totale tafels zijn een meter lang, zet em zelf eigenlijk altijd voor mn werkbank ( als extra uitvoertafel) en kan zo zonder problemen lange stukken doen (150-200cm) beetje t langste tot nu toe geweest. Vandikte gaat ook heel goed, gebruik ik rolbokje voor.
vind dat tie een zeer stabiel en mooi schaafbeeld heeft.de messen zijn daarnaast goed te slijpen ( geen wegwerp dus) scheelt ook aanzienlijk.
 

peterl

Actieve deelnemer
21 sep 2013
126
0
Het is jammer ik heb maar een klein schuurtje dat is het probleem vandaar het koffermodel. Die ik dan graag wil bevestigen op een fliptop table met een zaagmachine
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.