Ook even voorstellen

koenta

Actieve deelnemer
15 apr 2016
68
0
Hoi lezers,
Mijn naam is Koen en hobby houtbewerker.
Mijn vader was een ambachtelijk timmerman dus van kinds af aan was ik al in de schuur te vinden om met hout te rommelen.
Toen ik wat ouder werd begon ik met het maken van allerlei meubelen voor mezelf vrienden en bekenden. Tafels tuinbanken kasten audiomeubels, van alles....
Mijn vader had een heerlijke werkplaats met veel fijn gereedschap.

Toen hij drie jaar plotseling overleed (66jr) was dat een behoorlijke klap en vond ik het lastig om in de werkplaats te komen.
Mijn moeder besloot het huis te verkopen en dat zou het einde betekenen van mijn werkplek.
Gelukkig kon ik een stukje grond achter mijn huis bemachtigen (woon midden in het centrum) en hierop heb ik een nieuwe werkplaats gebouwd ( 7,30*3,20 mtr)

Om de Robland X31 combimachine van mijn vader te kunnen gebruiken moest er krachtstroom komen, dus een nieuwe meter, groepenkast en 60 meter kabel verder is hij draaiend!
Ook een Bosch lamellen frees gekocht en een Festool ts55 REBQ met twee linialen, geweldig apparaat!
Nu ben ik lekker bezig met het inrichten van de werkplaats, eerst een cyclone gebouwd om een beetje stofvrij te kunnen werken met de Robland.
Mijn huidige project is het maken van een mooie stevige werkbank.

Vanavond heb ik de zelfbouw tail vise in proefopstelling gezet en getest, hij doet het! Helemaal gemaakt van materiaal dat ik had liggen of bij elkaar had gesprokkeld.
werkbank2.jpgwerkbank.jpg

Nog wat fine tunen en dan kan ik hem op maat maken en de werkbank eromheen bouwen en de oude houten bankschroef van mijn pa aan de lange zijde inbouwen.

Als hij klaar is zal ik wat meer foto's laten zien.
Groet Koen
 

Athanor

Moderator
6 dec 2015
2.777
932
Leeuwarden
Welkom op het forum!

Wat fijn dat je een mooie eigen werkplek kunt inrichten met machines die dierbare herinneringen geven!

Fons
 
P

Pel

Guest
Welkom op het forum Koen, mooi dat je het vakmanschap van je vader voort zet, en dat je ook met zijn gereedschap staat te werken, dat moet je een goed gevoel geven.

Groet Pel.
 

wijk0983

Post veel
22 sep 2013
2.171
352
Etten-Leur
Hartelijk welkom op dit forum.

Mijn opa en vader waren beide timmerman in de vorige eeuw en mijn zonen timmeren nu heel wat af inmiddels, ik vind het vooral leuk dat 'zelfgemaakt' zo in stand blijft..

Groet,

Hans van Wijk
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.