houten versterker

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
trobla

lijkt me leuk om zelf een dergelijke versterker te maken
heeft iemand wel een iets dergelijks gemaakt.
ik ben opzoek naar een principe tekening van een werkende versterken ander model of vorm mag ook maar wel van hout
 

Richardoe

Actieve deelnemer
29 mrt 2014
103
0
Omg. Groningen
hout-kado.nl
Wel eens gemaakt van MDF (op cnc) als proefje, werkt best goed. Als je in google zoekt op "diy wooden passive speaker" vind je heel veel modellen. Er zitten niet echt berekeningen achter zoals bij normale speakers, het werkt als een klankkast, dus je kan vrij experimenteren.

op instructables staan er ook een paar.
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.058
392
bedankt voor de leuke linkjes en de juiste Engelse zoektermen daar kom ij een stuk verder mee
 

Joerai

Actieve deelnemer
28 jan 2015
39
0
Wat een cool ding! Iemand ervaring met het geluid dat eruit komt? De hedendaagse smartphone's hebben best leuk geluid, kan me alleen moeilijk voorstellen dat ook bastonen mooi versterkt worden?
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Een probeersel:rolleyes:
Gisteren van een rest stuk vuren balk 2 stukken afgezaagd plakje eraf gezaagd en glad geschuurd en op elkaar gelijmd anders had ik helemaal niks wat groot genoeg zou zijn.
Vanmorgen is dit probeersel van de draaibank af gekomen.
IMG_1639.jpg IMG_0321.jpg

Ik had niet een beitel die smal genoeg is om die gleuf te maken, hiervoor heb ik een kapotte schroevendraaier misbruikt nadat die de slijpsteen had gezien:eek:
Het hoorntje is eigenlijk net te smal is nu net zo breed als een iPhone5 zodat die er niet mooi in past maar hij werkt wel.

Ik ga er nog wel een keer 1 maken die wat groter wordt en ook ander hout en dan ook wat mooier/netter wordt :cool: leuk voor op het werk :D
 
Laatst bewerkt:

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Een probeersel:rolleyes:
Gisteren van een rest stuk vuren balk 2 stukken afgezaagd plakje eraf gezaagd en glad geschuurd en op elkaar gelijmd anders had ik helemaal niks wat groot genoeg zou zijn.
Vanmorgen is dit probeersel van de draaibank af gekomen.
Bekijk bijlage 55051 Bekijk bijlage 55052

Ik had niet een beitel die smal genoeg is om die gleuf te maken, hiervoor heb ik een kapotte schroevendraaier misbruikt nadat die de slijpsteen had gezien:eek:
Het hoorntje is eigenlijk net te smal is nu net zo breed als een iPhone5 zodat die er niet mooi in past maar hij werkt wel.

Ik ga er nog wel een keer 1 maken die wat groter wordt en ook ander hout en dan ook wat mooier/netter wordt :cool: leuk voor op het werk :D

erg leuk eenvoudig dingetje, ben wel benieuwd naar het resultaat. Misschien filmpje? :rolleyes:
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Een probeersel:rolleyes:

Geinig ding man, kan meteen je hifi de deur uit. :D
Nu is dit passief maar je hebt van die leuke buizenversterkertjes die behalve de elektronika zo'n beetje volledig uit hout bestaan.
Kan me voorstellen dat dit een hele leuke combi kan zijn.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Dank je, morgen zal ik eens proberen een filmpje te maken en kijken als ik dat hier kan plaatsen.

Haha hifi, ik heb nog een project liggen voor een buizen versterker :eek: ik heb eigenlijk nog meer projecten liggen op versterker gebied alleen is dat niet met een buis.
 

The Woodworker

Nieuw lid
31 mei 2016
23
0
Een paar maanden geleden heb ik er ook één gemaakt.

Waar vooral op gelet moet worden:
1. Gebruik hout met een zo hoog mogelije dichtheid, anders wordt het geluid alleen maar in de versterker opgenomen, en gaat het minder hard naar buiten.
2. In het midden een pennetje helpt zeker voor het geluid
3. De mijne heb ik gebaseerd op die van 'Steven Zhang' op Youtube, zoek dan op 'wooden amplifier', zeker handig om te gebruiken.

P.S. De foto's kon ik nu niet toevoegen, later mss wel.
 

rjmulder

Post veel
6 nov 2014
948
32
Twente
www.rjmaakt.nl
Het heeft toch wat langer geduurd met het filmpje dus een passende songtekst van Het goede doel met Beter laat dan nooit :eek:
Voor het filmpje had ik even hulp ingeschakeld :rolleyes:


Voor een volgende heb ik al wel ideeën alleen nu nog uitvoeren :cool:
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.