Festool garantie

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Weet niet of dit het juiste forum is. Anders graag verwijderen. Door jullie advies een Festool rts400 req plus gekocht en nu op zoek naar afzuiging. Ik kan van iemand een Festool ctl overnemen die een paar maanden oud is maar te klein. Hij heeft de bon, maar de machine is niet na 30 dagen geregistreerd. Weet ook niet of de winkel een officiële dealer is, maar dat kan ik nagaan.

Vraag is: dan heb je zeker geen recht op 3 jaar all in garantie?
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
706
Enschede, Twente
Als je al een Festool-account hebt, kun je het gewoon proberen – serienummer invoeren en naam van een dealer in de buurt. Ik weet niet of FS bijhoudt aan wie ze bepaalde machines leveren, maar vermoed van niet. En bij de 'aankoopdatum' gewoon de laatste dag van de vorige week intikken.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Als je al een Festool-account hebt, kun je het gewoon proberen – serienummer invoeren en naam van een dealer in de buurt. Ik weet niet of FS bijhoudt aan wie ze bepaalde machines leveren, maar vermoed van niet. En bij de 'aankoopdatum' gewoon de laatste dag van de vorige week intikken.

Hij zal dan waarschijnlijk goedgekeurd worden inderdaad. Alleen heb je er niets aan. Zodra je ooit een beroep doet op de garantie moet je de originele factuur bijvoegen en daar staat dan de echte datum op en zal hij waarschijnlijk afgekeurd worden. Ik zou gewoon even contact opnemen met Festool en zeggen dat je vergeten bent te registreren.
 

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Bedankt. Het is een dealer en ik heb een bon. Zal wel registeren met aankoopdatum uit verleden en als niet lukt even mailen.
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Die factuur vragen ze niet hoor.
Altans in België niet.

S.

Hier wel hoor, bij mij was een en ander gestolen dus heb een beroep gedaan op de service all inclusive maar toen moesten ze bonnen hebben. Maar dat heeft de dealer toen geregeld, dus grote kans dat dat vaker zo geregeld wordt zonder dat je daar iets van merkt.
 

SereN

Actieve deelnemer
26 nov 2014
493
1
Aarschot
Ter info: Zelfs moest de eerste eigenaar het toestel geregistreerd hebben op zijn naam, dan nog kan de garantie overgedragen worden naar de 2de eigenaar (bij Festool België). Heb dit vorig jaar zo laten doen voor mijn 2de handse Domino. Dit is toch wel een pluim voor Festool, ik weet niet of er veel andere fabrikanten dit doen.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.828
887
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Aanvulling: wat Festool regelt is feitelijk service, of een verzekering (hoe je het ook wilt noemen) - geen garantie in de zin der wet. Garantie is een wettelijke verplichting tussen leverancier (dus: winkel; detaillist) en koper (consument). Voor wettelijke garantie moet je (en dat kan officieel dus alleen de eerste eigenaar doen - die is de overeenkomst met de leverancier aangegaan) dus naar de winkel - niet naar Festool. De formele verplichtingen van Festool zijn er alleen jegens de winkelier, die garantiegevallen op de fabrikant kan hopen te verhalen.

Een winkelier die zich beroept op de fabrikant voor garantiegevallen heeft het dus ook niet begrepen (of meestal: wel begrepen, maar wil zich proberen te verschuilen/zich aan zijn verplichtingen te onttrekken) - hijzelf (of zijzelf...) dient een claim tot garantie van een klant (iig een particulier) te honoreren/af te handelen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.