Nog een pepermolen

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
'k Had al een tijdje niks meer gedraaid.
Tijdens de open dag hout een Crushgrind maalwerk gekocht bij Ronald Kanne.
Het is een vuurtoren geworden, 55 cm hoog.
Materiaal: Eik, afkomstig van een oud tafelblad (kringloop)
Afwerking: Finishing Polish.

3.jpg

11.jpg

10.jpg

4a.jpg
 

BenB

Actieve deelnemer
24 feb 2016
144
6
Leuk gedaan en mooi, en is eens wat anders dan de standaard molen.
 
P

Pel

Guest
Mooie molen, vraag me wel af, de punt boven op de molen lijkt mij niet zo functioneel, je bent immers gewent om met mijn rechter hand vol de knop vast te nemen, met het gevolg dat de punt in de palm van je hand zit?

Groet Pel.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Mooie molen, vraag me wel af, de punt boven op de molen lijkt mij niet zo functioneel, je bent immers gewent om met mijn rechter hand vol de knop vast te nemen, met het gevolg dat de punt in de palm van je hand zit?

Groet Pel.

Valt mee, de "kop" van de molen is vrij groot en het is handiger om 'm aan de zijkant beet te pakken. Maalt ook goed.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Prachtig qua vormgeving.
Het is inderdaad iets anders dan de gewone klassieke pepermolens.
Mijn compliment.
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.839
892
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Ik vin em wel mooi, maar ik zou er toch niet graag mee malen - zeker geen andere zaken dan peper (peper maalt erg makkelijk). Ik heb standaard 2 crushgrind molens in mijn keuken staan - een gevuld met peper, en een lege voor alle overige werk (venkel, komijn, fenegriek, lange peper, etc.) Vooral van fenegriek malen krijg ik lamme handen en armen - dan wil je wel een molen die je goed kunt vastpakken, zonder uitsteeksels of te dunne grepen ...
 

Wimmel

Post veel
27 apr 2014
1.056
0
Montfoort
Leuk idee en wat ik vooral erg bijzonder vind, is dat de zaaglijnen in het hout echt bijdragen aan het vuurtoren idee. Waarschijnlijk iets onvoorziens, maar juist dat maakt draaien soms zo leuk.
 

pme001

Actieve deelnemer
25 apr 2010
181
1
www.houtdraaiatelier.nl
Leuk idee en wat ik vooral erg bijzonder vind, is dat de zaaglijnen in het hout echt bijdragen aan het vuurtoren idee. Waarschijnlijk iets onvoorziens, maar juist dat maakt draaien soms zo leuk.

Nee, ik heb juist dit tafelblad genomen om deze structuur aan de buitenkant te krijgen. Het lijkt nu meer op een metalen constructie.
Het draaien van e.e.a was lastig vanwege de continue wisselende langs/kops hout delen.
Al met al ben ik er wel tevreden mee.
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Mooie vuurtoren, moest ik ook maar eens proberen. Vrienden van mij hebben een vuurtoren achter hun woning staan, zou mooi cadeau zijn
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.