Schuren zonder stofafzuiging en filter reinigen

Wooddre

Actieve deelnemer
24 okt 2016
34
0
Vraagje. Zijn de filters van de Festool ds400req EN die van RUPES Ls71te leeg te schudden/af te spoelen voor hergebruik? Of moet je ze steeds vervangen?
 

lhoornweg

Actieve deelnemer
14 aug 2014
468
7
Zo uit mijn hoofd zijn de papieren versies die standaard geleverd worden niet herbruikbaar, er zijn dacht ik zo wel stoffen versies, die zullen ook wel wat meer aan de prijs zijn.

Tevens moet je er rekening mee houden dat een stofzuiger er op aangesloten altijd meer stof wegneemt dan een standaard filter, de zuiger zuigt de lucht met stof actief naar binnen, waar een filter, dit niet doet.
 
Laatst bewerkt:

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.584
2.503
Gaanderen
Er is een nieuw herbruikbaar filter van Festool voor de drie kleine schuurmachines. Gekeurd voor arbo max 4 uur. Je mag hem niet uitkloppen maar moet hem uitzuigen.
Er blijft wel iets meer stof achter op het oppervlak dan met een stofzuiger op de machine. Voor mij ideaal voor schuren op lastig bereikbare plaatsen hoog op dak etc.
Prijsindicatie + 40 euro
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.