PDA

Bekijk Volledige Versie : Voorstellen

McAvoy87
01-11-16, 20:11
Hallo allemaal,

Mijn naam is Boudewijn, bijna 30 lentes jong. Momenteel bewerk ik nog helemaal niets, maar lees me een beetje in. Graag zou houten objecten opknappen/ restaureren. Misschien ben ik hier dan helemaal verkeerd, maar we zullen het zien. vooral en toepassen van fineer/ en het gebruik van politoer techniek lijkt me praktisch om toe te passen in dit gebeuren.

Nu ben ik me echter aan het ori๋nteren in triplex/multiplex, om hieruit een lamp te fabriceren.

De keuze voor het juiste hout, gebruik van de juiste machine (figuurzaag apparaat/ decoupeerzaag/??) voor een ongeveer als volgt uitziende lamp:
54557

hopelijk kunnen jullie mij adviseren/ helpen!

met vriendelijke groet

Boudewijn

Berm
01-11-16, 20:33
Welkom Boudewijn.

Pel
01-11-16, 21:21
Welkom op het forum.

Groet Pel.

Athanor
01-11-16, 21:23
Welkom hier!

Fons

de Haan
01-11-16, 21:38
Welkom

rmenkveld
02-11-16, 09:10
Welkom op het forum!

Ha, leuk project!
Zal eens kijken in het bedrijfsrestaurant, daar hangen er een stuk of 20 van dezelfde :)
En heel begrijpelijk dat je 'm zelf maakt, zag ze hangen in een lampenwinkel voor €800,- inclusief korting :rolleyes: dat moet goedkoper kunnen!
Ik zal zo met de lunch even wat kiekjes maken en kijken welke dikte multiplex er wordt gebruikt...
to be continued

wijk0983
02-11-16, 22:55
Hartelijk welkom, met een laser snijden?

Groet,

Hans

Jurriaan
03-11-16, 07:00
Ik kan mij voorstellen dat dit met 2 mallen (้้n voor de binnen- en ้้n voor de buitenkant) ook over een freesmachine met kopieerring heen kan?

willem1958
06-11-16, 17:57
Welkom Boudewijn enne... je bent hier niet verkeerd hoor als het over hout gaat.

MarcelG
21-11-16, 21:59
Welkom op dit mooie forum Boudewijn, en laten we vooral van elkaar leren!

hartvoorhout.jouwweb.nl
21-11-16, 23:11
Welkom.

Hier kun en mag je alles vragen :cool:.

Wim Kluck
21-11-16, 23:20
Welkom.

henkverhaar
22-11-16, 10:11
Ik zou dat idd of met een mal (en een freesmachine) of met een computergestuurd snijapparaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat je al die lamellen met de hand netjes identiek krijgt (althans niet zonder er exorbitant veel tijd in te stoppen), en dat ga je in het eindresultaat altijd zien. Voor een 'eenmalig' project zou ik dus de kopieerfrees pakken.

rmenkveld
22-11-16, 11:18
Ik zou dat idd of met een mal (en een freesmachine) of met een computergestuurd snijapparaat doen. Ik kan me niet voorstellen dat je al die lamellen met de hand netjes identiek krijgt (althans niet zonder er exorbitant veel tijd in te stoppen), en dat ga je in het eindresultaat altijd zien. Voor een 'eenmalig' project zou ik dus de kopieerfrees pakken.

Klopt, alleen is de lamineer richting 90ฐ gedraaid ten opzichte van wat jij wilt.
Deze foto laat het wat duidelijker zien.

55360

Ik zou zeggen dat je, om dit te bereiken, een gelamineerde plaat maakt met de vorm van de ribben op de kopse kant, waaruit je alle ribben zaagt als dunnen stroken.
Lijkt mij ook de makkelijkste/snelste oplossing. Uitdaging zit hem dan vooral in het maken van een mal om te kunnen lamineren...

Grt.

McAvoy87
22-11-16, 15:41
Aangezien mijn project een beetje spaak loopt door gebrek aan materialen: een oproepje http://www.woodworking.nl/showthread.php?19771-Gezocht-zaagtafel-tafelzaag ;)

henkverhaar
22-11-16, 16:43
Klopt, alleen is de lamineer richting 90ฐ gedraaid ten opzichte van wat jij wilt.
Deze foto laat het wat duidelijker zien.

Mmm, in dat geval heb je eigenlijk alleen een plakmal nodig, waarmee je per 'spant' de lagen fineer in vorm lijmt. Gaat met 1 mal overigens wel lang duren...

Skybiker
22-11-16, 17:34
Welkom.

wijk0983
22-11-16, 19:22
Misschien toch je wensen wat bijstellen (90grd draaien) en multiplex gebruiken:rolleyes: om het behapbaar te houden.

Grtz Hans van Wijk