Combinatiemachine - ervaring mee?

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Allen,

Ik heb een beperkte ruimte dus vandaar dat het idee van een combimachine mij wel aanspreekt.
Toepassingen: planken zagen, schaven en af en toe een randje vrezen. Geen zwaar of dagelijks werk, maar het moet wel een netjes resultaat opleveren.
Kent iemand deze Scheppach Combi 6? Of een ander alternatief?

Alvast dank.

Reinier
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Voor die prijs een nieuwe combinatiemachine geeft mij geen goed gevoel qua netjes werken alhoewel ik geen ervaring met deze machine heb.
Maar voor alleen een zaagtafeltje ben je dit geld al kwijt.
Tegenwoordig laat scheppag ook een vlak-van dikte bankje in China maken en da's dezelfde als al die andere gekleurde bankjes.
Ik denk dat dit ook een produkt is wat vergelijkbaar qua niveau zal zijn.
Ik raad je de oude scheppag HM2 aan, tweedehands da's beter.
Er staat ook nu een zaagtafeltje van Inca op het forum te koop, koop er een inca vlak-vandiktebankje bij en dan heb je ook iets goeds.
Deze HM2 is gereserveerd maar zoiets bedoel ik en wellicht kan je even bellen/mailen dat als de verkoop niet doorgaat dat je interesse hebt;
http://www.marktplaats.nl/a/doe-het-zelf-en-verbouw/gereedschap-overige-machines/m1102546132-scheppach-hm2-combi-230v-4-in-1.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=2


 
Laatst bewerkt:

Viepert

Actieve deelnemer
16 mrt 2014
599
3
Heerhugowaard
Scheppach is niet meer wat het geweest is. Zoals vele laten ze nu alles in China maken. Nou zegt dat niet zo heel veel, maar goed. Ze delen bvb ook veel ontwerpen met de "minderen" fabrikanten. Denk maar aan de HBM 10" vlak/vandiktebank. En daar zijn de reviews nou niet denderend over.
Even een review gezien op Youtube en zo te zien is het volgens hetzelfde princiepe/materialen gemaakt. Ik zou hem zelf laten staan. Maar misschien heb ik wel meer ruimte ter beschikking.

Ik zou, net als wat Willem zegt, opzoek gaan naar "oude" machines. Dan kost het niet de wereld, maar dan heb je wel wat degelijks in huis.
 

Reinier68

Actieve deelnemer
16 mrt 2016
134
9
Dank voor de reacties. Was er zelf ook al een beetje bang voor de kwaliteit.
Straks maar eens op zoek naar een leuke 2e hands.

Groeten,
Reinier
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.