Jessem Prestige in Festool CMS plaat

jwjgielen

Actieve deelnemer
1 apr 2012
92
31
Mijn freestafel van de Festool CMS beviel redelijk. Met name de hoogte instelling ging niet erg vloeiend met mijn OF 2200.
Bij Sander in Haarlem gepast of de OF2200 in de Jessem Prestige kan. Hij is er wel in te krijgen na wat slijpwerk, maar de vastzetpunten vallen buiten de montageplaat.
Onze zoon verraste mij met een Jessem Prestige die hij uit Berlijn meebracht.
Toen maar een oude CMS plaat geschikt gemaakt voor de Jessem. Het gat uitgezaagd met de decoupeerzaag en mbv een mal van Sander het gat passend gefreesd zoals op youtube is te zien (aluminium frezen). Alu strips met helicoils gemonteerd waardoor de Jessem nu perfect in de plaat hangt.
Omdat de OF2200 niet past op MP een nauwelijks gebruikte zwitserse ELU MOF 177 gekocht (125€). Deze is met 3 boutjes in de voorgeboorde gaten van de montageplaat bevestigd.
Wat een genot de Jessem ivm de Festool. Hoogte instelling soepel als een micrometer!
De fotos spreken denk ik voor zich. De kleine OF1010 past natuurlijk ook prima in de Jessem.
Als geleider gebruik ik een Incra (zie eerder bericht).
 

Bijlagen

  • IMG_2711.JPG
    IMG_2711.JPG
    67,8 KB · Weergaven: 327
  • IMG_2710.JPG
    IMG_2710.JPG
    65,4 KB · Weergaven: 330
  • IMG_2709.JPG
    IMG_2709.JPG
    57,7 KB · Weergaven: 327
  • IMG_2708.JPG
    IMG_2708.JPG
    71,4 KB · Weergaven: 328

miekol

Actieve deelnemer
28 mrt 2013
194
0
Heel gaaf! Gok dat je met de eventuele verkoop van de CMS-OF 'netto' quitte of misschien wel winst hebt kunnen maken op dit project?

Ben trouwens wel nieuwsgierig naar het "Zoals te zien op YouTube" filmpje, zou je die hier nog eens kunnen posten?
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.