welk dun multiplex is goed te buigen?

cracktor

Actieve deelnemer
27 jan 2011
106
0
Amsterdam
www.artwooddesign.nl
Voor een stukje productontwikkeling wil ik eeen ring maken van ca 20 cm breed en een diameter van 1,2 meter. De ring moet van zichzelf stevig en stijf zijn, daarom denk ik eraan om dunne lagen multiplex te lamineren. Buigtriplex zou ook kunnen, maar dan moet ik er een (extra) frame omheen maken denk ik.
Ben al bezig geweest met 3,6 mm dik 'aziatisch multiplex' (zo word het genoemd) maar dat buigt helaas voor geen meter.
Zoek eigenlijk iets wat sowieso al dun en buigbaar is, het moet dus een strook zijn van 1200 mm x pi = 3771 mm lang die rondom gaat. Die word dan in de lengte onderbroken.
Zijn er soorten die dit aankunnen? Dan ga ik die 2 of 3 lagen dik op elkaar om een mal heen plakken. Als de lijm dan droog is hoop ik een supersterke ronde ring te hebben..
Alvast bedankt!
 

boertje125

Post veel
17 okt 2013
2.073
395
hoe sterk is super sterk ?
Ik denk dat je een ring van die diameter nog vrij gemakkelijk vervormt als de wand 12 mm dik is.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.