Even voorstellen

losseke

Nieuw lid
27 okt 2016
13
0
Hoi ieder. Ik ben Hugo 56 jaar en woon in België ( Dikkebus )West-Vlaanderen. Zelf bewerk ik geen hout, bedoel daarmee dat ik niks van meubels of dergelijke maak. Wat ik wel doe dat is allerhande zandstralen of luchtgommen wat ik heel leuk vind. Enige nadeel is dat mijn kennis van houtsoort nogal beperkt is maar daar werken we aan. Nooit te oud om te leren zegt men.
Zo, dat was het in het kort.
 

losseke

Nieuw lid
27 okt 2016
13
0
G morgen makkers. Ik zal er vandaag een paar luchtgommen die pas binnen gekomen zijn en dan post ik wat foto's van voor en na. Luchtgommen is in principe het zelfde als zandstralen maar dan op een lagere druk, ongeveer 2a3 bar. Ik straal nu op 6 bar omdat mijn selicazand zodanig fijn is gekomen dat het bijna stof is geworden.
 

Wim Kluck

Oud hout
28 feb 2010
10.655
2.535
Gaanderen
Welkom. Afbijten met zand. Vrij vertaald.
Hoe lang duurt het voordat het hout kaal is? Want manueel is dit een langdurige. ....... klus.
Wat voor machine/gereedschap gebruik je?
 

losseke

Nieuw lid
27 okt 2016
13
0
012.jpg013.jpg014.jpg015.jpg016.jpg

45 minutjes voor zo een stoel.
Copressor Airpress K500 Super. Ketel 75 liter, Boron Carbide Nozzle 3mm en mijn zandkot. Die pot is het volgende slachtoffer en heb geen enkel idee waarvoor deze diende, denk voor kaas.
 
P

Pel

Guest
De stoel ziet er na jou bewerking weer uit alsof hij zo kant en klaar van de meubelmaker komt.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.