draadeinden gebruiken ipv van lijmtangen

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.402
295
omgeving Rotterdam
Heeft iemand wel eens draadeinden gebruikt in plaats van lijmklemmen bijvoorbeeld om zelf een werkblad te maken? voor een werkblad van 200x80 heb je best een flink aantal serre joints of gelijk waardige klemmen nodig en ik denk niet dat ik die daarna nog echt nodig zou hebben. De gaten kan ik redelijk eenvoudig met mijn kolomboor maken
Op, jawel YouTube, zag ik gisteren een filmpje van iemand die het zo had opgelost. Een M10 draadeind kost niet de wereld en kan ik altijd nog wel weer gebruiken, al is het maar om de keilbouten van de trapleuningen te vervangen door een M10 met chemische anker.

Ik kan natuurlijk 2 platen multiplex en MDF op elkaar plakken, maar goed dan kan altijd nog. 9 stuks 44x95 vuren lamineren is weer eens wat anders;) En zo kun je vierkante bankhaken gebruiken.
 

Tomtom

Actieve deelnemer
16 dec 2013
124
0
Groningen
Van per 2 samenstellen wordt het niet per se makkelijker... De kracht die nodig is om eventuele onrechtheid van je balk eruit moet drukken is bij een 88*95 balk 4 keer zo groot als bij twee 44*95 balken die nog niet verlijmd zijn..

En met een verfroller zijn 9 balkjes zo van lijm voorzien. Dus als je de klemmogelijkheden hebt om het gehele blad in 1 keer te verlijmen zou ik dat zeker doen.

Groet,

Tom
 

Ronald L.

Post veel
29 okt 2011
1.937
8
z.o. brabant
M8 is meer als voldoende, werkstuk vlak houden dmv er een aantal ribjes er haaks opklemmen.
Vlakhouden met draadeinden, al neem je M20 werkt niet.
Draadeinden eventueel met koppelmoeren verlengen.
Als eindblokje kan je van alles gebruiken, klosjes vanaf 25 mm dik, flamcorail werkt ook prima.
 

Willempie

Post veel
22 jan 2012
1.016
359
Alphen aan den Rijn
Een aantal jaren geleden een tafelblad gemaakt van eiken , hier heb ik de draadeinden m12 ingeboord .
Zelf een messing en groef gemaakt tussen alle delen .
Daana de buitenste er op gelijmd , deze zijn wat smaller .

Willem
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.