Zaagtafel upgrade

tdw83

Actieve deelnemer
28 dec 2012
159
41
Den Hoorn, ZH
Ik heb een Metabo bouwzaag waar ik qua vermogen, hoekinstelling en zaaghoogte en dergelijke erg tevreden over ben.
c4a766ef637fa3b24a6cb68767a0071e.jpg

Echter zit er geen goed langsgeleiding op en geen 'miter slots'. Daarom wil ik er een 18mm multiplex plaat opzetten met daarin aluminium miterslots van Incra. Dat hierdoor de zaaghoogte afneemt is voor mij geen probleem. De langsgeleiding wil ik maken naar concept van Matthias Wandel (http://www.woodgears.ca/homemade_tablesaw/fence.html):

fence54.jpg

Nu dacht ik dat het voor het blad wel mooi was om deze van Betonplex te maken aangezien dit erg glad is. Maar voor de langsgeleiding moet er wel wat gelijmd worden en ik wil graag weten of betonplex goed te lijmen is aan elkaar en zoja, hoe. Ik lees over TEC7, maar dit lijkt elastisch te blijven en dat is niet wenselijk. Zou epoxy een goede oplossing zijn?

Ik hoor graag jullie ideeën!
Thomas
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.