Koffie tamper

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Weet dat dit voor de meesten van jullie maar peanuts is.

Maar ben pas begonnen met draaien en iemand in m'n houtbewerkingslessen had gevraagd om iets te draaien om z'n koffie aan te stampen voor de espressomachine
dus dacht ik wat eik en padouk verlijmen en zien wat eht geeft.

Afgewerkt tot korrel 1200 en dan mineraal olie omdat het in contact komt met voedingswaren.

En al zeg ik het zelf best wel tevreden over het resultaat.

14805449_10154443285021343_1501439762_n.jpg

nu nog ff laten drogen
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
53.5mm. doorsnede.
zat eerst op 56 dacht wat te verkleinen krijg ik een uitgescheurd stuk eik achter m'n oren geslingerd. dus vorm dan wat moeten aanpassen.

zal snel horen of het past van m'n klasgenoot neem ik aan :)
 

PaulRT

Actieve deelnemer
12 jul 2012
316
11
Brugge
Heel mooi, geneyn.

Ben je reeds lid van de Vlaamse Gilde? Volgende woensdag is er een bijeenkomst in Roeselare waar iedereen welkom is. Breng gerust uw werkstuk mee, het mag gezien worden.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
Ik was van plan om eens langs te komen. Nog geen lid aangezien ik pas sinds vorige maand mijn werkbank heb.

Ben zelf al wat aan het spelen geweest maar zal zeker kijken om ook wat onderricht te volgen. want merk dat bepaalde handelingen niet zo simpel zijn.
 

geneyn

Actieve deelnemer
5 mrt 2015
119
0
Brugge, BE
moest ik toch nog aanpassingen moeten uitvoeren zoals diameter verkleinen? kun je op een veilige manier draaien als ik moest de bol omspannen met wat vilt en dan in m'n klauw klemmen? (weliswaar een lager toerental)

Of is dit vragen om een tamper tegen de knikker?
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Mooi gedaan, maar opletten met de keuze van houtsoorten bij voeding.
Beuk en es zijn zeker geschikt voor voeding.
Kom maar af nu woensdag naar het VTI van Roeselare, je kan al een proeven van onze Gilde.
Je bent zeker welkom en je kan u dan ook nog lid maken achteraf.
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Mooie Tamper vooral in die tweekleur. Grappig, ik ben ook nog maar pas begonnen en een maatje vroeg mij ook er een te maken voor zijn pruttelpot
 

henkverhaar

Oud hout
20 jan 2011
4.829
888
Nijswiller
www.buroverhaar.nl
Pruttelpot - je bedoelt een Bialetti (ook wel mokapot genoemd - of HEEL foutief percolator - een percolator is HEEL iets anders)? De koffie in een Bialetti mag/moet je niet tampen! Omdat bij een Bialetti het water onder druk van onderen door de koffie wordt geperst; je zou van onderen moeten tampen, maar dat kan natuurlijk niet... Tampen van boven zorgt alleen maar voor te hoge drukopbouw.
 

EL Maroq

Nieuw lid
25 nov 2016
21
0
Geen idee welk merk het is maar hij is er erg tevreden over en de boel blijft vooral schoon.
Zijn koffie smaakt in ieder geval heerlijk;)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.