Fiddleback Maple oftewel gewaterd Esdoorn

Leo Van Der Loo

Post veel
13 apr 2014
1.494
407
Atikokan Ontario Canada
Ik heb deze schaal een paar weken geleden opnieuw gedraaid en afgewerkt en enkele dagen geleden foto’s van gemaakt, yes I’m slow :rolleyes:

Het hout had Ik opgeladen op een speciale zomerdag, ben vergeten wat het precies was, maar Ik herinner dat Ik wat betere kleren aan had,

mijn liefste (the Boss) was er bij, toen we door het oudere Down-Town reden zag Ik grote stukken hout liggen langs de weg, op het gras tussen straat en trottoir/stoep?, stad werklui hadden een grote Esdoorn gekapt en in stukken gezaagd, maar nog niet opgeruimd, het was een Silver Maple, (Acer saccharinum) grote lange bomen groeien in London Ontario.

Zoiets kun je niet voorbij rijden :D, zelfs niet met je goeie kleren aan en een grommende baas :eek:, een stuk dat Ik kon tillen werd in de Expedition geladen, en de volgende dag in twee gezaagd en gedraaid.

Nou dit is ondertussen 11 jaar later en een helft is nu klaar, Ik weet niet waar de andere helft is, maar die moet er nog zijn, volgens mij,........ denk Ik ;).

De schaal is 12”X4” = 30cm X 10cm.

Figured Silver Maple bowl.jpg Silver Maple bowl.jpg Silver Maple profile.jpg Figured Silver Maple side.jpg Silver Maple bottom.jpg
 

Joost den D.

Nieuw lid
7 sep 2016
15
0
Mooi ! Hopen dat je de andere helft ook nog vind.....
11 jaar te laten liggen, wat een discipline :p
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.