tafelzaag ombouwen naar stationaire schijfschuurmachine

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
heb een klein tafelzaagje (gekregen van mijn pa die het weer van iemand anders heeft gekregen), ik heb er wat zaagwerk mee kunnen doen.
Het is echter een licht machientje en hj liep al snel vast op 18 mm plaat en was niet heel zuiver en op een gegeven moment hield hij er helemaal mee op. Nu heb ik het idee als ik hem weer aan de praat krijg om in plaats van het zaagblad er een schuurschijf in te zetten. Ik meende dat iemand anders op dit forum dit ook al had beschreven maar ik kan het niet terugvinden of het i ergens anders geweest maar google was niet zo behulpzaam. Nu heb ik de volgende vragen: bestaan dergelijke schuurschijven, is zo' n tafelzaagje uberhaupt geschikt hiervoor qua wattage en omwentelingen. jullie tips zijn welkom
 

seeker

Actieve deelnemer
24 apr 2016
119
2
Ik denk dat de snelheid geen probleem zal zijn en de wattage hoogstwaarschijnlijk ook niet, hoewel ik er nog geen ervaring mee heb. Heb er al wel naar zitten kijken. Wat je zoekt is dus zoiets: http://www.toolnation.nl/cmt-uitlijn-en-schuurschijf-250mm-asgat-30mm.html Is nog niet eens zo'n dure oplossing ook :)

ps. google op "schuurschijf voor zaagmachine" en de bovenste hit is meteen raak :p

succes ermee en laat ons weten hoe het bevalt!
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
ps. google op "schuurschijf voor zaagmachine" en de bovenste hit is meteen raak :p

succes ermee en laat ons weten hoe het bevalt!

Ja die bedoelde ik, dank je ! toch wat te moeilijk gezocht......
eens kijken of ik hem kan fixen en of 250 mm erin past
 

zaag

Actieve deelnemer
9 jun 2010
420
1
H.I. Ambacht
Ik heb zo'n blad van CMT liggen en doe er niets mee. Als je wilt mag je die voor een schappelijk prijsje overnemen.

Groeten,
Patrick
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Dat zou mooi zijn, Patrick, ik stuur je een pb.
Nu zit er een 200 mm blad in, maar met wat aanpassingen zou de 250 mm van cmt wel moeten passen. eerst maar eens de motor proberen te fixen
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Heb het tafelzaagje uit elkaar gehaald, sterk verrmoeden dat de loopcondensator kapot is. Morgen een nieuwe halen en kijken of die het dan doet. Dan eens denken aan een andere beschermkap zodat er 250 mm in past. Heb nog wat 9mm mdf liggen, dat zou wel afdoende zijn lijkt me.
 

fleche

Actieve deelnemer
12 okt 2016
74
1
47
Haarlem
Heb het tafelzaagje uit elkaar gehaald, sterk verrmoeden dat de loopcondensator kapot is. Morgen een nieuwe halen en kijken of die het dan doet. Dan eens denken aan een andere beschermkap zodat er 250 mm in past. Heb nog wat 9mm mdf liggen, dat zou wel afdoende zijn lijkt me.
Heb de condensator laten doormeten en mijn sterke vermoeden klopt helaas niet: die is nog goed.... wikkelingen doorgemeten; 1 is verbroken. Beter maar op zoek naar 2e hands motortje denk ik, hoewel ik me afvraag of de kosten daarvan de moeite waard zijn. Voor dit moment gaat het projectje even in de koelkast.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.