Stofafzuiging met Record DX 1000; ervaringen?

Ruudjw

Nieuw lid
15 dec 2013
17
2
Ik heb inmiddels heel wat afgezocht op ons forum en elders, maar het antwoord niet gevonden: heeft iemand ervaring met de Record DX 1000? En dan vooral: ik wil hem ook gebruiken om op mijn cirkelzaag en bovenfrees aan te sluiten, dus voor slangen met dunnere diameter. Liefst twee tegelijk (onder en boven de tafel). Ik plaats de afzuiger in een aparte kast buiten mijn werkplaatsje van 7,5m2, wil dan met 100mm buis naar binnen en daar afhankelijk van wat ik doe evt overgaan op festool slangformaat.
Omdat ik al de fout begaan heb om te denken dat dit met een HVLP stofafzuiging te doen, wil ik nu graag wat ervaringen horen voordat ik weer een apparaat koop...

Alvast bedankt!
 

primera

Actieve deelnemer
13 jul 2010
298
0
Geen ervaring, maar heb zelf de gude 1100 TT. Goede machine. Behoud zijn kracht met een slang van 12 meter. Terwijl de slangdiameter verkleind is.
Nadeel wel de slang die erbij zit is snel kapot.
Mijn situatie gaat hij van 100 meteen naar 75 mm. Voor zo,n 6 meter en dan een stofzuiger slang naar de dust cycloon en dan naar de freesmachine of cirkelzaag.
 

damien

Actieve deelnemer
21 aug 2011
669
4
Leuven
De Festool slang zal het debiet bepalen, dus opletten voor mogelijke stofophoping in een inkomende 100 mm buis met te lage luchtsnelheid.
 

Ruudjw

Nieuw lid
15 dec 2013
17
2
Beste de Haan,

Ik vermoed dat je op de CX2600 geen slang met diameter 27mm als directe afzuiging op je cirkelzaag of frees hebt aangesloten? Want dat is nu juist waar ik naar op zoek ben, en dat werkt volgens mij niet met zulke stofzuigers (HVLP).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.