Houtboortjes 2 mm?

AdrieH

Actieve deelnemer
21 apr 2014
43
0
Het boortje van mijn centreerboor is helaas gebroken. Het ding heeft een diameter van 2 mm. Nu wil ik dit graag vervangen, maar ik kan ze nergens vinden. Wie heeft er een adres (online?) waar ze te koop zijn?

Of kan ik als alternatief een metaalboortje gebruiken? Want die zijn er van 2 mm maar zat te krijgen...
Zal ook wel werken in plaatmateriaal misschien, maar of dat gaat in hardhout?
 

massis

Actieve deelnemer
4 mei 2012
657
49
Bilzen, BE
Ik boor voornamelijk in bruyere, wat toch best een behoorlijk stevig stukje hout is, maar ik gebruik enkel en alleen metaalboren. En dat werkt prima!
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ik heb bij aliexpress 50 boortjes gekocht, 10 stuks van 1-1,5-2-2,5-3 mm, voor ?? 2 euro ofzo? Vooral omdat de kleine maten snel breken wel prettig om er wat op voorraad te hebben, of heb ik in het verleden alleen maar slechte boren gekocht die snel braken? :p
 

Vin_d

Actieve deelnemer
22 apr 2013
132
0
Wingene
Als er iets bestaat zoals slechte boren dan zullen die zeker te vinden zijn in je set van 50 voor €2! ��
 

Houtman

Nieuw lid
12 aug 2009
20
2
Amersfoort
Ik weet niet hoe diep je moet boren.
Indien niet te diep: ik knijp de kop van een spijkertje af.
Het koploze spijkertje in de boormachine. Gaat prima!
 

AdrieH

Actieve deelnemer
21 apr 2014
43
0
Bedankt voor de tips allemaal. Ik heb van 2 en 2,5 mm een voorraadje metaalboortjes besteld! Op een lege plek pakken als er weer eens eentje breekt is het vervelendste wat er is, dus ik kan weer even verder!
 

usernaamvergeten

Actieve deelnemer
1 mrt 2013
594
15
Ik gebruik ook metaalboortjes van 2mm in hout om voor te boren, gaat prima. Heb er een uit een heller setje, gebruik die al erg lang, nooit gebroken maar inmiddels wel een beetje bot geworden. Zijn prima boortjes.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.