werkbank advies

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dit is mijn eerste post hier en ik begin maar gelijk met een vraag over een nieuwe werkbank.

In mijn garage staat een werkbank / werktafel die door de vorige eigenaar is geklust. Hij zat gammel in elkaar, maar na wat aanpassingen is hij zo solide als wat. Alleen hij blijft scheeft en getordeerd - dat heb ik er niet uitgekregen.

Ik wil eigenljk toch een nieuwe werkbank maken in de Kerstvakantie en heb mijn oog laten vallen op een ontwerp dat is opgebouwd uit stroken multiplex. Voor het blad wil ik 22mm MDF met een onderlaag van multiplex of OSB Plaat gebruiken. de maten worden 240x100 of 240x80 als ik hem door de deur naar de tuin wil krijgen.

Ik ga hem in eerste instantie voor algemene klussen gebruiken. Nu sta ik dubio of ik een grote bankschroef moet monteren en waar die dan moet komen. De bank staat tegen de achtermuur en ik heb dan nog 120 ruimte tot de deur.
Moet de bankschroef rechts (muurzijde) of links aan de lange zijde of links aan de kopzijde komen. Ik heb gezien dat alle drie posities zouden kunnen, maar wie heft praktische ervaring hiermee?
Ik heb nu al een stalen bankschroef op de linker hoek gemonteerd, en die is goed bereikbaar.
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
ben je rechtshandig dan komt ie links voor.
zo kun je met je rechter hand zagen en met je linker hand het reststuk vasthouden.

En andersom als je links bent dan kom ie rechts voor.

niet aan de zijkant want dat geeft problemen met lange werkstukken
 

mk23

Post veel
12 okt 2016
1.403
296
omgeving Rotterdam
Dank voor je reactie. Dat is opgelost:)

Ik weet nog niet of ik heel veel lange werkstukken ga klemmen, maar ga hem denk ik wel mobiel maken om wat meer vrijheid te hebben.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.