Vraagje Hammer zaagtafel

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Vraagje,
Ik heb de indruk dat de geleiding van mijn Hammer zaagtafel niet 100%haaks is ,is dit soms te bij te stellen?
Mvg,
Rudy
2016-10-12 10.11.55.jpg
2016-10-12 10.11.36.jpg
2016-10-12 11.54.47.jpg
 
Laatst bewerkt:

evs

Actieve deelnemer
28 nov 2013
580
5
Regio Haaglanden
Bij mij zit er achter de aanslag 2 stelschroeven(dacht ik). Dat lijkt bij jou niet zo te zijn. Maar vraag het anders direct aan Felder, denk dat ze je best wel even opweg willen helpen.

edit: Achter het metalen plaatje waar je je aanslag in schuift zitten volgens mij 2 stel schroeven.
 
Laatst bewerkt:

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Je moet de ronde as waar de aanslag overheen loopt bijstellen. Het zit niet in de aanslag, daar is niets aan te veranderen.

De as zit met 3 bouten aan de zaag vast. 2 aan de machine (1 links en 1 rechts) en 1 aan het uiteinde van de tafelverbreding. De bout van de verbreding moet je altijd los maken. Dan is het een kwestie van bijstellen met de 2 bouten aan de machine. Staat de aanslag te ver naar binnen toe (overdreven gezegd zo: \ ) dan zul je de rechter bout wat verder naar je toe moeten halen. Andersom uiteraard omgekeerd.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Je moet de ronde as waar de aanslag overheen loopt bijstellen. Het zit niet in de aanslag, daar is niets aan te veranderen.

De as zit met 3 bouten aan de zaag vast. 2 aan de machine (1 links en 1 rechts) en 1 aan het uiteinde van de tafelverbreding. De bout van de verbreding moet je altijd los maken. Dan is het een kwestie van bijstellen met de 2 bouten aan de machine. Staat de aanslag te ver naar binnen toe (overdreven gezegd zo: \ ) dan zul je de rechter bout wat verder naar je toe moeten halen. Andersom uiteraard omgekeerd.

Ok, bedankt voor de uitleg ik zal het morgen even bekijken.
Mvg,
Rudy
 

MarcoZ

Actieve deelnemer
25 dec 2011
133
0
Uitleg is trouwens op basis van een Felder machine, maar ik neem aan (voor zo ver ik kan zien) dat het op de Hammer eigenlijk hetzelfde systeem is.
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,

Ik heb op mijn zaagtafel(Hammer) een 2de steun geplaatst om de tafel te verlengen.
Maar tot mij grote verbazing is deze steun niet haaks en daarom staat ze ook schuin t.o.v.de zaagtafel.
Nu mijn vraag is dit normaal?
Mvg,
Rudy
2016-10-15 10.14.31.jpg
2016-10-15 10.25.36.jpg
 

gasman

Actieve deelnemer
1 feb 2012
201
2
Schoonebeek
Ik heb geen Hammer, maar als ik met een logische blik er naar kijk:
Alleen die ene steun heb je toch niet genoeg aan ?
Hoort daar niet meer bij, waardoor het een stevig geheel wordt als je het in elkaar zet ?
 

bhengeveld

Actieve deelnemer
2 dec 2014
357
9
Zo'n geleider hoort toch ook niet 100% parallel te staan aan het zaagblad (heel iets naar buiten) om aanlopen aan de achterzijde van het blad te voorkomen? Of zaagt ie schots en scheef?
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Volgens mij moeten die twee lippen toch even lang zijn .
De andere steun heb ik maanden geleden ook zelf geplaatst en die viel perfect in de gleuven zonder kloppen of wringen.
Deze steun past zelfs niet zonder hamer(en dan nog).
Ik zal het eens voorleggen aan Tema.
steun1.jpg
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Het probleem met de steun is opgelost, ik heb een nieuwe mogen afhalen (bedankt Rud).
Mvg,
Rudy
 

rudy

Post veel
15 feb 2011
1.249
23
vliermaal
Hallo,
Dit probleem is ook opgelost, bedankt voor de duidelijke uitleg .
Mvg,
Rudy



Je moet de ronde as waar de aanslag overheen loopt bijstellen. Het zit niet in de a



anslag, daar is niets aan te veranderen.

De as zit met 3 bouten aan de zaag vast. 2 aan de machine (1 links en 1 rechts) en 1 aan het uiteinde van de tafelverbreding. De bout van de verbreding moet je altijd los maken. Dan is het een kwestie van bijstellen met de 2 bouten aan de machine. Staat de aanslag te ver naar binnen toe (overdreven gezegd zo: \ ) dan zul je de rechter bout wat verder naar je toe moeten halen. Andersom uiteraard omgekeerd.
 

rinus

Actieve deelnemer
13 nov 2011
749
152
Heerde
marinusvannorel.nl
Zaagmachines worden bijna altijd geleverd zonder zaagblad, - lint en zo. Motivatie: we weten niet wat de klant wil. Als je lang nadenkt bij het nemen van je besluit of je vraagt er om willen ze er nog wel eens een blad of zo bij doen. Ik denk dus dat ze hem er niet bij doen om hem er later als "onderhandelingsresultaat" alsnog bij te doen. Beetje van: Haal het er eerst af en geef het later als extraatje toe.

Edit: Bel ze en vraag in al je naiviteit wat voor soort zaagblad er bij wordt geleverd. Als ze "geen" zeggen dan kun jij altijd nog reageren dat dat toch wel tegenvalt bij zo'n dure machine.

succes.
 
Laatst bewerkt:

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.