Steigerhouten keuken en greeploze deuren/lades

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Goedemorgen allemaal,

Onlangs ben ik begonnen met het bouwen van een buitenkeuken in de overkapping.
Het corpus maak ik van steigerhout en de frontjes van wat dunnere vuren planken die ik verlijm middels lamello's.
Nu wil de lieftallige vrouw alles echter ineens greeploos hebben omdat ze dit wat strakker vind ogen.
Maar het frame is nu zo goed als klaar.
Wie kan me helpen met ideeën en tips, om met een goede en makkelijke manier de bestaande kasten te handhaven en vervolgens toch alles greeploos te maken?
Alvast bedankt!
 

SjoerdL

Actieve deelnemer
6 nov 2015
74
1
Roermond
Goedemorgen Techcom,

Bedoel je zoiets van Ikea? http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80230224/
Er zijn ook varianten van Hettich e.d., mocht je voorkeur daar naar uitgaan.

Happy-wife-happy-life.jpg


Succes met de klus! Plaats je een foto van de bouw? :)
 

techcom

Actieve deelnemer
18 dec 2014
339
2
Tilburg
Zoiets bedoel ik ja, dank je Sjoerd!
Maar is dit ook sterk genoeg voor een lade gemaakt van vuren i.p.v. spaanplaat?
Dit lijkt me niet, omdat het wat zwaarder is van zichzelf, iemand een idee?

Toevallig ook nog enig idee waar ik een strip kan halen om de koelkastdeur aan het frontpaneel te verbinden? zo'n schuifstrip o.i.d.
 

fantic

Post veel
22 mrt 2015
1.274
168
Halverwege Utrecht en Amsterdam
Voor onderkasten is een veel gebruikt systeem is een alu profiel onder het blad en ruimte tussen blad en bovenkant deur, hierdoor kun je je vingers over de deur heen plaatsen en de deur naar je te trekken, zowel voor draaideur als voor hele deur ladefronten te gebruiken. Met lades van bv Ikea erachter kun je de onderste lade alleen aan de deur vast maken en de rest erachter verstoppen. Enige nadeel van deze methode is een verlies in de hoogte van ongeveer 5-7cm (hoogte profiel).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.