Welke soorten?

Bartvdl

Actieve deelnemer
20 jun 2015
341
180
's-Hertogenbosch
Zoals vele andere ben ook ik begonnen aan het maken van een kistje om monstertjes in te verzamelen.
Nu is het kistje bijna af en heb ik vandaag van alle soorten hout dat ik had liggen plakjes gezaagd.
Er zitten alleen 3 stuken tussen waarvan ik niet weet wat het is, hopelijk hebben jullie een idee.

stuk 1: afkomstig van een hardhouten pallet. Hierop worden bankirai borderrollen geleverd, het lijkt er erg op maar lijkt roder.

DSC_0382.jpg
DSC_0339.jpg

Stuk 2: Het is qua gewicht erg licht hout en glimt van nature behoorlijk, dit is niet erg goed te zie op de foto.
DSC_0380.jpg

stuk 3:
DSC_0384.jpg

hopelijk zijn de foto's duidelijk genoeg.
 

Bijlagen

  • DSC_0381.jpg
    DSC_0381.jpg
    83,1 KB · Weergaven: 216

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer
Azobe is het zeker niet.
Ten eerste wordt gezegd dat het hout erg licht is en ten tweede zie je als je goed kijkt er spiegels in zitten en dat heeft Azobe niet.
Wat het wel is? Niet te zeggen van een foto.
 

BeRo

Actieve deelnemer
19 apr 2016
156
4
Rotterdam
Voor wat betreft nr 1 zou ik zeggen Merbau, Zowel Bangkirai als Merbau komen uit gebeiden rond Zo-Azië.
Nummer 2 lijkt op Red Meranti, maar het zou evengoed iets anders kunnen zijn.
En nummer 3 lijkt verdacht veel op Plataan, vanwege de spiegels

M.h.gr.
Bert Rosbach.
 

HBhout

Actieve deelnemer
17 aug 2015
268
0
capelle
1: lijkt mij geen azobe, ik heb ook een blok liggen. Maar het is veel rooder dan Azobe
2: lijkt qua structuur op meranti, maar ziet er wel bleek uit
3: lijkt iets plantaan achtigs, kwam structuur, maar ik durf het niet met zekerheid te zeggen
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.