Festool CMS + verlenging vragen

jabjab

Actieve deelnemer
10 mei 2011
259
130
Leeuwarden
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het nadenken over een nieuwe werkbank. ik heb helaas zeer beperkt ruimte dus moet ik wat creatief zijn in de gekozen oplossing :)

op dit moment denk ik aan de Fsettol MFT/3 + de verlenging met daarin de TS55 module. Ik zou dit dan opgeklapt op een zelfgemaakte kast/tafel/ding willen zetten zodat ik dit als werkbank kan gebruiken én dit indien nodig mee kan nemen naar een andere locatie.

op het internet vond ik onderstaande afbeelding, vind de uitvoering nog niet heel mooi maar het is wel het idee dat ik in het hoofd heb. Ik vraag me alleen twee dingen af:

1. kan ik de MFT/3 én de verlenging aan elkaar laten zitten terwijl ze opgeklapt zijn? of kom ik dan in de knel met de poten van de verlenging? (op de foto zijn de poten er volgens mij afgehaald).

2. op de foto is een mooie degelijke paralalgeleider zichtbaar, weet iemand of deze van Festool is? ik kan die nergens vinden maar hij lijkt wel goed te passen op het geleide systeem.

img8753t.jpg
(let op foto is geleend van het internet)
 

de Kastanjeboom

Actieve deelnemer
7 jan 2013
353
0
Kapellen
1. Poten van de VL verlenging slaan in de richting van de MFT toe als ik het goed voor heb. De twee gekoppeld laten lijkt mij onmogelijk.

2. Dat is de optionele rip fence van festool voor de zaagmodule
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
De rip fence/lengteaanslag is van de CS 70 Precisio (488062) à €295,97.
Kost bij Gerschwitz maar €226,94.
De poten van de VL kunnen niet inklappen als het één geheel is met de MFT/3. Het geheel wordt dan ook wel erg zwaar.
Er zijn wel speciale bevestigingsstrippen (484455) om de VL beter te koppelen aan de MFT/3.
488062.jpg
484455.jpg
 

Bert Vanderveen

Oud hout
1 sep 2015
2.726
707
Enschede, Twente
Je kunt inderdaad de poten van de VL niet wegvouwen in deze configuratie, En de aanslag (die heb ik ook & ondanks wat aanmerkingen op de manier van fixeren bevalt-ie goed), is van de Precisio CS 70. Aanduiding: CS 70 LA. Bestelnummer: 488052. Adviesprijs € 269,–.

EDIT: Zie dat Neeleman tegelijkerijd beter reageert… : ) En Gerschwitz is een hele goeie tip. De laagste prijzen voor FS.
 

neel

Actieve deelnemer
2 feb 2010
350
10
Rotterdam
Ja de poten van zowel de CS70 als de VL kunnen eenvoudig met de grote zwarte knoppen worden gedemonteerd.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.