Flipper zaag

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Hallo,

Ik ben wat aan het rondkijken voor een combinatie zaag voor op locatie.

Zou graag een afkort en tafelzaag in een willen.

Nu is mijn oog gevallen op de Makita LF1000
Maar kan ik daar in een beweging een steigerplank van 20cm breed en 3cm dik mee afkorten ?
En is het mogelijk om er een iets groter zaagblad op te krijgen ?

Zonee zijn er flipperzagen die deze breedte wel redden ?
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Ik weet niet waarom je perse den flipper zaag wil. Maar ik zou het je sterk afraden. Wij hebben bedrijfsmatig de bovenstaande makita en de ervaring is dat het het eigenlijk bij zowel afkorten als tafelzagen net niet is. Met gevolg dat hij nu ergens in een hoek staat. Ik zou dan eerder een dewalt 745 kopen als tafelzaag das echt een prima zaag. En dan hou je nog €200 over voor een afkortzaag in vergelijk met de bovenstaande flipper. En als je daar ook een hele goeie van wil moet je misschien iets bijleggen maar heb je wel twee top machines
 

Den Deze

Actieve deelnemer
4 apr 2010
661
0
Keerbergen, België
Ik ben van dezelfde mening als iedereen en niemand.
Bij zo'n flipper is het voor zowel afkorten als schulpen 'net niet'.
Ik zou persoonlijk ook voor de DW745 gaan en uw budget een klein beetje optrekken voor een DWS774 of DWS777.
 

stefan1

Actieve deelnemer
27 nov 2010
120
1
Breda
Bedankt voor de reacties.
Ik ga er nog eens goed over nadenken. 2 losse machines is wel beter inderdaad, maar voor op locatie is zo'n flipper wel fijn.
 

PT Cruiser

Actieve deelnemer
8 mei 2013
56
0
Ik sluit me aan bij bovenstaande heren.

Het is in mijn ogen een machine die alles wel wil maar het net niet kan. Wel een leuk toestel voor iemand die planchetten moet zagen, maar daar stopt het dan ook.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
zo'n dw745 die genoemd wordt is 22 kg en je hebt een stuk meer zaag.
Die zet je op lokatie en in je auto zo neer.
Er zijn genoeg mensen die 'm zo gebruiken.
Koop een afkortzaag van deWalt erbij, die staan goed bekend en je bent helemaal klaar.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.