Condensator vervangen op JET luchtfilter

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De AFS 1000 deed al maanden moeilijk maar sinds gisteren draaide hij helemaal niet meer, condensator stuk. Zeer bekend probleem bij de JET luchtfilters.
Ik doe hem systematisch aan als er machines draaien, en na een dag zonder voelde ik een zeer duidelijk verschil in luchtkwaliteit. Reden genoeg om er geen gras over te laten groeien, vandaag dus 3 condensators gaan halen voor €4/stuk(twee als reserve, mijn 1000 en 600 model hebben dezelfde).
Deze is nog onder garantie en ik had de verkoper de ganse kaart kunnen doen vervangen, maar dan zat ik weer met dezelfde slechte onderdelen. Deze begon al na 6 maanden te haperen, ik heb dit enkele maanden geleden al moeten doen op mijn kleinere AFS 600. Bij die ging de condensator stuk na ongeveer 3 jaar gebruik.



De reparatie is relatief eenvoudig en goedkoop dus ik dacht dat een video handig kon zijn voor anderen.
 

brt

Actieve deelnemer
21 jul 2012
726
31
BE / Tienen
Als de condensator netjes dezelfde afmetingen heeft, kon je ook de oude lossolderen en de nieuwe zijn pinnetjes door de boorgaatjes van de printplaat steken. Maar dat is eigenlijk muggenzifterij of mieren******kerij.
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Als de condensator netjes dezelfde afmetingen heeft, kon je ook de oude lossolderen en de nieuwe zijn pinnetjes door de boorgaatjes van de printplaat steken. Maar dat is eigenlijk muggenzifterij of mieren******kerij.

Dat is waarschijnlijk de officiële methode, ik moet wel zeggen dat degene die aan het solderen was een vriend elektricien was die voor mij de onderdelen was gaan halen. Solderen kan ik ook maar om bij de eerste panne de condensator te vinden op de kaart en een nieuwe gaan halen dat was buiten mijn mogelijkheden. Op de originele staat namelijk enkel de weerstand geschreven, en niet het vermogen.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.