Lamellenfrees Makita accu of snoer

Glenn23

Nieuw lid
25 jul 2014
20
0
Beste houtbewerkers,

Wat raden jullie aan voor aanschaf. Een accu versie lamellenfrees van Makita (DPJ180ZJ) of de 230v versie (PJ7000)
Los van het vermogen zijn er andere dingen waardoor de ene beter is dan de andere?

Alvast bedankt.
 

kyomity

Actieve deelnemer
7 jan 2015
32
0
Los van de toestellen:
Gemak, maar dat mes snijdt langs 2 kanten. Een accu is eenvoudiger; geen kabels om rekening mee te houden, maar vergeet je op te laden... En kabels zijn gemakkelijk omdat ze net dat meer oempf hebben en altijd werken...
Een andere is prijs natuurlijk.

Ik
 

Glenn23

Nieuw lid
25 jul 2014
20
0
Dank voor de snelle reactie!

Zou zo een accu ding ook in hardhout goed frezen? Of toch maar de 230v versie?
 

3dmazter

My best friend was a carpenter ✞
10 aug 2014
1.827
389
38
Enkhuizen
stofzuiger kan mee schakelen als je stekker neemt
afzuiging is geen overbodige luxe met dat ding.

laagste prijs bij HD tools.
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Ik gebruik de accu versie en ben er erg tevreden over! Ik heb een aantal 18V accu's, dus 1 gebruiken en altijd wel een volle op voorraad.

Werkt gemakkelijk, ook in eikenhout, geen enkel probleem mee ondervonden. Ook maakt ie een stuk minder lawaai dan de echte lamello.

Een stofzuiger is niet nodig, er zit een opvangzakje bijgeleverd, werkt voor mij prima. Na een stuk of 10=15 gaten frezen even leeggooien, is mijns inziens te overzien.

Tip: Bestel 'm bij Hornbach, kun je hem ophalen, jaar extra garantie en laagste prijs garantie. Dus max HD tools prijs en anders die prijs -10% :)


Mocht je nog vragen hebben over het apparaat hoor ik het graag.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.056
66
Die van hd tools is zonder accu's volgens mij. staat nergens vermeld dat ze er bij zitten
 

iedereen en niemand

Actieve deelnemer
8 okt 2012
520
0
Zou met zulk soort apparaten altijd 230 v kiezen. Meestal gebruik je hem toch in bijvoorbeeld een werkplaats waar gewoon stroom is. Anders dan bijvoorbeeld een decoupeerzaag die ook gerust mee het dak op gaat waar meestal wat minder stroompunten zijn.
 

emy

Actieve deelnemer
9 okt 2013
111
0
Accu is makkelijk voor dagelijks/wekelijks gebruik,na 2 a 3 jaar worden de accu`s minder/slecht.
Is het voor de hobby/ niet dagelijks gebruik, dan werkt de machine met kabel na 10 jaar ook nog,met de gekochte accu al lang niet meer!
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Heb je andere machines met dezelfde accu's dan kan je accu nemen, anders is het te zot denk ik.
En zelfs dan zou ik twijfelen want een goede lamellenfrees gaat heel je leven lang mee waar de gewoonlijke accu machines zoals boren 5-10 jaar meegaan bij dagelijks gebruik.
Stel je dus voor binnen 10-15 jaren, de rest van je machines zijn versleten en vervangen, de batterijen daarvan van een compleet nieuwe technologie en niet meer compatibel enz...
 

Johanvdw

Actieve deelnemer
7 mrt 2015
28
0
Regio Gent O-Vl.
Als hobbyist kies ik steeds voor de kabel dan voor de accu.
Ik doe wel eens een grote klus die een paar maand duurt maar dan zitten er mss weer enige maanden tussen vooraleer ik aan iets anders begin........ De enige machine die ik de volgende keer zou overwegen om met accu te kopen is een schroefmachine.
 

Glenn23

Nieuw lid
25 jul 2014
20
0
Ik ben overtuigd...het word de snoer versie. Ik verwacht niet dagelijks mee te werken.
Hartelijk dank voor de info.
 

willem1958

Post veel
28 jul 2015
2.092
3
wormerveer
Goede keus om voor snoer te gaan, accu is alleen beter las je veel op locatie werkt anders niet en zoals gezegd: stofafzuiging is ook een punt.
 

RdeR

Actieve deelnemer
13 jun 2015
76
0
Tilburg
Goede keus om voor snoer te gaan, accu is alleen beter las je veel op locatie werkt anders niet en zoals gezegd: stofafzuiging is ook een punt.

Ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb de machine met snoer al jaren. Werkt uitstekend.
Wat tegenvalt is de opvang stofzak qua capaciteit. Na ongeveer 10 sleuven zit hij al vol.
Gecombineerd met gekoppelde stof en zaagselafzuiging werkt het perfect.

Rob
 

Glenn23

Nieuw lid
25 jul 2014
20
0
Ben ik het helemaal mee eens.
Ik heb de machine met snoer al jaren. Werkt uitstekend.
Wat tegenvalt is de opvang stofzak qua capaciteit. Na ongeveer 10 sleuven zit hij al vol.
Gecombineerd met gekoppelde stof en zaagselafzuiging werkt het perfect.

Rob

Dat merk ik ook bij de bandschuurmachine van Makita. Overigens is de afzuiging prima, raakt alleen snel vol.
Maar je moet wel wat overhebben voor je hobby, toch?
 

janwillem

Actieve deelnemer
14 sep 2015
528
48
Groningen
Je kunt ze een mail sturen of in de winkel vragen of ze een offerte willen maken voor de machine. In Groningen geven ze dan alsnog de laagste prijs garantie. (in tegenstelling tot bauhaus).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.