Vijsgaten verbergen met contrasterende pluggen in geschilderd hout

JokkeWood

Actieve deelnemer
14 sep 2015
58
2
Hoi iedereen,

Een vijsgat verbergen met een plug, geboord met een proppenboor heb ik al tig keren gedaan... echter ik zou nu graag vijsgaten verbergen met contrasterende pluggen. Het probleem is dat de plug in geschilderd hout moet. Het is een berkenmultiplex paneel, dat wit gebeitst wordt (zodat je de nerf nog ziet), en daar zou dan een berken prop in het vijsgat komen.

Heeft iemand hier ervaring mee? Want als de je plug afsteekt/zaagt, en daarna wil vlakschuren, schuur je uiteraard ook de beits errond weg... en zo precies elk plugje rond afplakken lijkt mij onbegonnen werk...

Alvast bedankt!
 

Jimbo

Actieve deelnemer
2 jan 2014
488
2
Plug te klein - enfin, niet lang genoeg - maken en dan vlak inkloppen met een overmaats stukje resthout? Het resthout zorgt dan voor de vlakke uitlijning.
 

JokkeWood

Actieve deelnemer
14 sep 2015
58
2
Jimbo, Zoiets dacht ik ook, maar dan is het nog altijd moeilijk uit te vlakken.
Ik had vannacht een ander idee :) Misschien is afplakken wel gemakkelijk met van die kleeine ronde stickertjes die je zo in alle kleurtjes kan krijgen. Die bestaan in 6 en 8mm, dus ideaal om exact mooi rond de plug meee af te plakken na het scchuren, en dan voor het schilderen... Ik ga het zo proberen denk ik
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.