hout 2010

Hansalmere

Actieve deelnemer
24 aug 2008
372
1
Zeewolde
vandaag naar de beurs geweest, en moet zeggen ik had andere verwachtingen, veel machines die geeneens in mij schuur kunnen, ik had meer hand / electrisch gereedschappen verwacht,

wat vonden jullie er van.
 

jefmen

Moderator
23 nov 2009
1.054
62
ik ben er ook geweest. mischien heef een van jullie me zien loopen of staan, liep met een rood shirt aan met de de tekst ronde kozijnen .nl op me rug.
over de beurs er stonde wel wat machines voor de hobbyist maar het meeste was voor de professioneel gebruik. wel wat leuke dingen gezien met een flink prijskaartje.

gr jef
 

Creatief_Met_Hout

Actieve deelnemer
2 jul 2010
244
0
Ook ik ben er vandaag geweest. Hoewel ik geen enkele voorstelling had van wat ik allemaal kon verwachten op de beurs, deel ik bovenstaande dat er weinig te zien was voor de hobbyist.

Wel een leuke zaagtafel gezien van AEG voor zeer schappelijke prijs,
maar voor handgereedschap oid hoefde je niet te gaan. Er stond maar 1 stand met wat beitels en schaven.

Maar goed, ik vond het voor mezelf een hele leuke, interessante dag.

Ronald
 

jokke

Actieve deelnemer
10 jul 2009
477
20
Tja, het is nu eenmaal ook geen hobbybeurs hè...
Ik denk inderdaad als hout enkel je hobby is, dat zo'n beurs een hele ontnuchtering kan zijn.
Hout is hoogtechnologische industrie geworden en de kleine ambachtelijke bedrijfjes zijn een zeer klein marktsegment geworden. Vergeet ook niet dat die kleine bedrijven veel werk uitbesteden aan grotere bedrijven. Elke kleine schrijnwerker zal zijn ramen laten maken bij een grotere raamfabrikant omdat de investeringen te groot zijn om op een rendabele manier zelf ramen te maken. (Een raam maken duurt 6 minuten...) De raamfabrikant heeft de kleine schrijnwerker natuurlijk ook nodig om genoeg omzet te maken.
 

nol

Actieve deelnemer
2 jan 2009
163
6
Wat op mij de meeste indruk heeft gemaakt is de 'magswitch'dit zijn de kleine gele kunststof hulpmiddelen die je op je machine kunt fixeren. Fixeren met erg krachtige magneten die je aan en uit kunt schakelen. Dit voorwerp is erg veelzijdig en levert een prima bijdrage aan het veilig werken met machines. Deze attributen trof ik bij toeval aan, ze stonden in een hoekje bij de lamellostand. Ze zijn te bestellen via http://www.woodbizz.com.
Het is altijd leuk op een beurs om dergelijke dingen te ontdekken, die weinig kosten maar waar je veel mee kunt!
gr. Nol.
 

Bep

Actieve deelnemer
27 sep 2010
199
1
Ik ben woensdag geweest en de enige leuke stand die actief was was die van festool / protool.
En een duitse stand waar ze een aardige diamante schijf verkochten om je gereedschap te slijpen. Verder was er weinig actie ook bij de grote machines niet.
Wel leuk om een houtsoorten van de Amsterdamse fijnhandel te zien.
En ik ben een hoop te weten gekomen over Tali hout.
Ik heb er nog al wat plankjes van in de schuur liggen.
kijken wat ik daarmee gaat doen

Bep
 
A

Anonymous

Guest
Op de beurs stonden weinig handelaren en detaillisten deze keer.
Veel bleven weg vanwege de economie blijkbaar.
In het verleden waren er veel akties,en nu miste ik dit dus ook,verder goed verzorgde beurs.


:cool:
 

Hubert.

Actieve deelnemer
21 mei 2008
300
0
Krimpenerwaard
Ik ben dit jaar niet geweest.
Heb wel 2 medewerkers gestuurd, die het erg tegen vonden vallen.
van meerdere gehoord overigens ;)

(Wij zijn een productiebedrijf en handelsonderneming in plaatmateriaal en aanverwanten
we maken bijv binnendeuren voor een aantal redelijk grote merken)
 
A

Anonymous

Guest
Ik ben ook woendag een kijkje gaan nemen, maar ik kan niet zeggen dat ik het erg nuttig vond. De vorige keer dat ik ben geweest was er veel meer te zien voor de "normale" houtbewerker. Het was nu vooral CNC dat de hoofdrol speelde.
Festool en Pansonic e.d. waren op zich wel leuke stands, maar tussen de CNC en het handgereedschap was eigenlijk niets te zien, erg jammer!
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Ik ben gisteren naar met mijn zwager en neef meubelmaker naar de beurs geweest.
Toch een aantal interessante zaken gezien.
Een aantal Hammer-machines bekeken, bij Robland geweest.
Verder de stands van Festool en Protool bezocht.
Bij Festool zijn ze overgestapt op nieuwe systeners (waarde 60 euro).
Gelukkig zijn de oude aan de nieuwe te klikken.
Verder hadden ze er een "leuke" aanbieding, iets van 500 euro
voor een lichtgewicht accuboormachientje (900 gram) met haakse boorkop
om op moeilijke plekken schroeven te plaatsen.
Met één acculading zou je zo'n 400 schroeven in grenenhout of vergelijkbaar kunnen boren.
Verder bij Häfele en Blum geweest. Leuk om die scharnieren, geleiders en andere zaken nu
eens niet in een catalogus te zien, maar gewoon in meubels.
Lamello stond er met een leuke stand. Ze hebben een nieuwe machine die door te
bewegen bredere groeven kan frezen. Je kan het machien ook als traditioneel lamelo-apparaat gebruiken. Die bredere groeven maak je om lammello's een hoekverbinding te maken die je met een schroef vastzet.
Kortom, voor mij was er genoeg te zien.
Jammer genoeg niet voldoende om een beslissing te kunnen nemen welke cirkelzaagmachine
ik nu zal kopen.
Ik twijfel tussen de Jet JTS 700L, Minimax SC1 genius of de HammerK3 winner.
Naast technische eisen heb ik ook de eis dat de machine niet te breed mag zijn (mijn
garage is maar 3 meter breed). Wat beide eisen betreft maak t de Hammer bij mij
wel een grote kans. Heeft nog iemand specifieke argumenten voor of tegen een van genoemde machines?
Als het zover is, laat ik weten wat het geworden is.
 

bernad

Actieve deelnemer
18 jun 2010
118
12
Vlaamse Ardennen
denkoning.be
Ben nieuw op het forum en beginneling in de houtbewerking.
Het bezoek aan hout 2010 heb ik aangegrepen om een hammer c3 31 aan te kopen.
De voorwaarden waren interessant en de keuze van de machine was al eerder vastgelegd.
Dus, in de euforie van de aankoop heb ik eigenlijk niet veel aandacht meer gegeven aan al het getoonde.
Nu nog twee maanden wachten en hopelijk ligt er toch iets onder de kerstboom !
 

Tjeerd

Actieve deelnemer
22 apr 2008
438
56
Toe maar, een luxe combinatiemachine! Mooi man!
Helaas een levertijd van 12 weken.
Wat ga je er allemaal mee maken?
 

janvandijk

Actieve deelnemer
1 okt 2008
342
2
Zelf heb ik een K3 winner comfort (wat betekent dat hij een iets langere schuiftafel heeft. En ik ben erg blij met mijn machine. Hij werkt precies, maakt geen overdreven herrie, is oerdegelijk, en ook belangrijk, alles is na te stellen.
Succes met de keuze.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.