Een bok maken

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Nou omdat het forum zo saai is maar een vraag van mij dan.
Pel of Pine mogen antwoorden :D

Ik moet mijn camperunit een tijdje van de auto afzetten. Normaal zet iemand hem op zijn pickup en gaat op vakantie. Na de vakantie dondert ie 'm er weer af. Ik rij normaliter gewoon met dat ding rond maar deze winter wil ik 'm er af hebben.
Dan moet er een bok onder komen te staan, want hij kan niet op de poten blijven staan. Dan wiebelt ie teveel.

Ik heb uitgemeten dat het bokje 45cm hoog wordt.
1,9meter lang en 80à 85 breed.

Hout waar ik makkelijk aan kan komen is 48x98.
Dus daar worden de poten van gemaakt en de 'ring' bovenaan. ( zie dat maar als de vertikale plank onder een tafelblad)

Uiteraard moet ik die pootjes wel borgen dat ze rechtop blijven staan.
Wat is sterker? Schoortjes in alle hoeken of een "schopplank" onderaan?
Die 'schopplank onderaan komt mij eigenlijk het beste uit, dus al dat het sterkste is ben ik snel klaar.
 
P

Pel

Guest
Ik zou toch voor schoren gaan Lemen, met schoren kan het zeker geen kant op, bedoel jij met een schopplank een plank op de vloer en de poten daar op vast gespijkerd?

Groet Pel.
 
P

Pel

Guest
Plankje van 10 op de hoge kant, en schoortje waar nodig is altijd goed.

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Oh ik wou die 'plank' onderaan ook gewoon van 48x98 maken.
Zaakje in elkaar met bouten/moeren.
Dan is het na gebruik simpel te demonteren en op te bergen ( en te hergebruiken)
Dat het geheel wat gewicht krijgt is alleen maar gunstig.
 
P

Pel

Guest
48x98 mm is natuurlijk ook prima, het wordt maar 45 cm hoog en als dat voorradig hebt dan zou ik het zeker gebruiken, ik zou er wel een schoortje tegen aan spijkeren dat mogen gewoon latten zijn. Er is niets zo sterk als een schoor Lemen, ik heb een tijd in de beton bekisting gewerkt dan zie pas hoe sterk een gewoon gespijkerde schoor is.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.