Weeral een filmpje: Het proces van mijn toverstafjes!

P

Pel

Guest
Jolien ik zie dat je al aardig overweg kunt met de zaag:D Ik denk als je de toverstafjes zou schilderen met een goedkope waterverf bijvoorbeeld, dat ze dan voor de kinderen toch wat aantrekkelijker zouden zijn? Of misschien ken je een schilders bedrijf waar ze misschien wat restjes verf hebben?

Groet Pel.
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Leuk gemaakt Jolien! Die sliertjes eraan, maakt het in één keer af! Geweldig.
Wat verf betreft, moet dat voor kinderen tegenwoordig niet aan allerlei normen voldoen?
Vroeger kreeg ik een draai om mijn harses als ik op mijn speelgoed kauwde, maar dat schijnt niet meer te mogen.
Gevolg dat speelgoed eetbaar moet zijn ofzo:confused:
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
De verf zou inderdaad aan allerlei normen moeten voldoen, dus dat zou ik eerst zeer grondig moeten uitzoeken. Maar ben er van overtuigd dat de kinderen de toverstafjes zo ook leuk zullen vinden met de gekleurde lintjes aan :).
Dankjewel!

Groetjes Jolien
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Duur spul!
Ik zat te denken aan bv Kool-aid. Een of ander gore amerikaanse limonade in poedervorm. Mijn vrouw gebruikt dat om wol te verven.
Kost in de USA een drol en drie knikkers dus vriendinnen sturen dat wel eens op.
We hebben het een keer geproefd, maar jeee wat is dat goor.
Weet niet of het in NL te koop is, hier niet in ieder geval.

Maar voor taartglazuur enzo bestaan ook kleurstoffen dat kan je waarschijnlijk ook wel gebruiken.
En Toko's hebben ook verschillende kleurstoffen voor eten.
Mmmhhh een zakje red roasted pork, zit ook genoeg kleurstof in

Edit: mijn vrouw is weer slimmer, die googled op Kool-aid dyed wood: https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=kool+aid+dye+wood
Info zat!
 

lemen

Post veel
23 mrt 2014
1.072
8
midden tussen de noorse sparren
Mijn moeder, verfde vroeger paaseieren met uienbladeren, en van koentjit (bij de toko) krijg je gele verf, http://www.jufmaike.nl/diy-maak-zelf-kindvriendelijke-verf/

Groet Pel.

Met koenjit verf ik minimaal 2x per week mijn afwasborstel;)

Overigens beide gebruikt mijn vrouw ook om wol te verven. Rode uiten geven een mooiere tint. ( hangen hier standaard 2 zakken met uienschillen )
Maar over paaseieren: met paaseitabletjesverf kan je ook wol verven, dus ongetwijfeld ook hout.
 
P

Pel

Guest
Inderdaad Lemen, tenminste naar ik mag aannemen dat de paaseieren verf kind vriendelijk is, dus op biologische basis?

Groet Pel.
 

J.art

Actieve deelnemer
18 dec 2015
519
91
Limburg België
Dankjewel voor de tips, heb heel wat websites gevonden rond natuurlijke verf maken op basis van planten. Helaas te laat voor dit speelgoed, maar neem het mee voor een volgende keer (y)
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.