Tram maken in Beuk.

woodpecker2

Nieuw lid
28 sep 2016
8
0
Oost-Vlaanderen/Kluisbergen
Ik tracht een tram te maken met de weinige afmetingen die ik heb.
Daartoe zoek ik de rest van de afmetingen om alles in verhouding te brengen, maar het lukt mij niet zo goed.

Misschien dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen?

350x102x115 mm

Afstand tussen de wielen is 40 mm.

Ik ben al wat bezig geweest met sketchup.
En dacht zal beginnen met de spatie tussen de assen en de lengte en breedte uit te tekenen en zo verder te doen. Maar de spatie tussenin klopt precies al helemaal niet.


141-634-de-tram-speelgoed.jpg141-635-de-tram-speelgoed.jpg141-637-de-tram-speelgoed.jpg2016-09-28 (1).jpg2016-09-28 (3).jpg2016-09-28 (4).jpg
 

woodpecker2

Nieuw lid
28 sep 2016
8
0
Oost-Vlaanderen/Kluisbergen
Ik denk dat ik gewoon mijn eigen gevoel ga volgen.

Daarmee bedoel ik dat ik de breedte ga nemen ( 4 cm ) die al gegeven was. En de rest erond ga bouwen terwijl ik zaag en schaaf. En zo proberen tot die tram te komen. Neem dan wel wat grenen hout om dit te ontdekken.
Op het eerst zou je zo denken dat die lengtemaat niet klopt. Die heb ik op de website gevonden.

Ik was zo aan het kijken naar de verhoudingen. En momenteel gok ik op de volgende verhoudingen:

8 cm - 14 cm 8 cm

8 cm is dan van neus gemeten t.e.m 2de verticale wand.

De hoogte heb ik nog geen idee van.

Maar zal wel zien.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.