het kan verkeren

chrisvanaar

Actieve deelnemer
5 nov 2011
198
88
Het ene moment verschrikkelijk balen van een granaatscherf van ca 5x3x3cm en een spijker (de donkerblauwe streep) als toegift, maar als ie klaar is natuurlijk blij met dit resultaat.

Eiken schaal 35x12cm
 

Bijlagen

  • 20160920_164448.jpg
    20160920_164448.jpg
    97,1 KB · Weergaven: 222

WR1944

Oud hout
Het lijkt me zinvol voor mensen die hout betrekken uit gebieden waar in oorlogen gevochten is of bomen gebruiken waar mensen met hun tengels aan hebben kunnen zitten om een metaaldetector aan te schaffen. Een goede detector lijkt me niet veel duurder dan een kwaliteits beitel of schaafijzer. Bomen van kwekerijen zijn meestal onverdacht maar bomen uit bossen waar gejaagd kan worden zouden wel eens een verdwaalde kogel in hun bast kunnen hebben.
Maar het onbedoelde neveneffect geeft wel een apart accent aan de schaal.
 

sirjacobsd

Oud hout
27 feb 2014
2.794
41
Die donker blauwe vlek zijn natuurlijk de combinatie van de aanwezige looizuren in eik met metal een vocht, maar hij is prachtig.
 
Ik heb een paar jaar geleden enkele platanen kunnen bemachtigen die op het Vrijthof in Maastricht hebben gestaan. Niet normaal wat daar aan spijkers en schroeven uit kwam...

maargoed, een stuk hout weggooien vanwege wat metaal doe ik niet graag, en als je eenmaal weet dat het erin(kan) zitten doe je ook voorzichtiger.

het is in ieder geval een prachtstuk geworden! zowel het blauwe, als de structuur van het hout maken het een heel mooie schaal
 
P

Pel

Guest
Hier is nu goed te zien wat de combinatie van ijzer en eikenhout met elkaar doen.

Groet Pel.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.