Felder-Group korting?

TryFal

Nieuw lid
7 apr 2015
17
0
Beste medeforum gebruikers:),

Ik heb aan het kijken voor een machine van Felder. Nu hebben ze jubileumkorting, dus heb ik mijn interesse getoond.
Offerte ontvangen voor de lintzaag N4400, korting hiervoor bedraagt: 94 euro.

Maar nu lees ik dat dezelfde machine 3 jaar geleden in een winteractie een kleine 300/400 euro goedkoper was.

Ik heb nu 2 vragen.
- Is de machine zo duur geworden, of was de korting toen erg groot?
- En kan ik nu beter op een eventuele winteractie wachten? Ik persoonlijk vindt 94 euro korting (op een totaal bedrag van 2200 euro wat schaars).

bij voorbaat dank voor jullie antwoorden!

mvg,

Emiel
 

Scheppie

Post veel
10 dec 2009
2.243
291
Heelsum
Bij Felder en Hammer moet je kijken naar de kwaliteit van wat je koopt en niet naar de korting. Van de kwaliteit wordt je wel blij , van de korting niet. Maar ook zonder korting is de prijs-kwaliteit prima volgens mij.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Felder/hammer is nogal eigenwijs en wat mij betreft onrealistisch als het op prijsbeleid aankomt. Ik heb een aantal jaren geleden best prima prijzen gekregen, maar met recente aankopen was er echt niet uit te komen, ook niet voor demomachines.
Je betaald echt de hoofdprijs en voor zover vergelijkbaar heeft de concurrentie over het algemeen betere prijzen.
 

TryFal

Nieuw lid
7 apr 2015
17
0
Bij Felder en Hammer moet je kijken naar de kwaliteit van wat je koopt en niet naar de korting. Van de kwaliteit wordt je wel blij , van de korting niet. Maar ook zonder korting is de prijs-kwaliteit prima volgens mij.

Over de kwaliteit zal ik niks over klagen, waar het mij om gaat is het grote prijsverschil.
Als ik de machine 3 jaar geleden had gekocht met alle toebehoren was ik in totaal nog net geen 1900 euro kwijt (incl btw).
En nu ben ik voor datzelfde nog net geen 2600 euro kwijt (incl btw).

Voor dat verschil kan ik nog serieus ander gereedschap aanschaffen.

Nu geloof en snap ik wel inflatie, maar een stijging van bijna 30% vind ik wel erg veel.

Felder/hammer is nogal eigenwijs en wat mij betreft onrealistisch als het op prijsbeleid aankomt. Ik heb een aantal jaren geleden best prima prijzen gekregen, maar met recente aankopen was er echt niet uit te komen, ook niet voor demomachines.
Je betaald echt de hoofdprijs en voor zover vergelijkbaar heeft de concurrentie over het algemeen betere prijzen.

En over welke concurrenten heb je het dan?
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Voor een lintzaag zijn er veel merken te koop, het Felder ontwerp is ook "geleend" van 1 van de Italiaanse fabrikanten. Ik zou zo breed mogelijk offertes opvragen bij machinehandelaren obv je wensen. Zou me verbazen als er geen betere aanbieding uitkomt.
 

koenele

Actieve deelnemer
4 feb 2014
120
9
Felder/hammer is nogal eigenwijs en wat mij betreft onrealistisch als het op prijsbeleid aankomt. Ik heb een aantal jaren geleden best prima prijzen gekregen, maar met recente aankopen was er echt niet uit te komen, ook niet voor demomachines.
Je betaald echt de hoofdprijs en voor zover vergelijkbaar heeft de concurrentie over het algemeen betere prijzen.

ik heb dezelfde ervaringen... heel rare kortingen.

Kijk eens bij Minimax!
 

A.N

Actieve deelnemer
Van 11-13 oktober is in Hardenberg o.a de interieurbouw beurs en Felder staat daar ook met een stand.
Normaal gesproken hebben ze altijd beurs aanbiedingen en krijg je een aantrekkelijke korting op een machine.

Uiteraard zijn er ook andere merken vertegenwoordigd, misschien interessant om eens te gaan kijken als je een lintzaag zoekt

Albert
 

TryFal

Nieuw lid
7 apr 2015
17
0
ik heb dezelfde ervaringen... heel rare kortingen.

Kijk eens bij Minimax!

Heb zitten kijken en wat bij de minimax voor mij ontbreekt is de optie: mobiliteit, ik heb namelijk niet zeeën van ruimte in mijn huidige schuur.
Daarnaast vraag ik me af of het mogelijk is om een 230V aansluiting te kunnen krijgen, die je later naar 400V kan ombouwen.
Dit is namelijk ook mogelijk bij de Hammer, heeft met de schakelingkastje te maken.
 

TryFal

Nieuw lid
7 apr 2015
17
0
Van 11-13 oktober is in Hardenberg o.a de interieurbouw beurs en Felder staat daar ook met een stand.
Normaal gesproken hebben ze altijd beurs aanbiedingen en krijg je een aantrekkelijke korting op een machine.

Uiteraard zijn er ook andere merken vertegenwoordigd, misschien interessant om eens te gaan kijken als je een lintzaag zoekt

Albert

Ja klopt, was inderdaad van plan om hier naar toe te gaan!!! De offerte is geldig tot 10-10-16....:rolleyes: Dus ik denk dat ik daar maar een kijkje ga nemen.
En hebben mensen nog tips voor bepaalde merken om op te zoeken (die in dezelfde kwaliteit categorie zitten)?

Alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt:

yarnev

Actieve deelnemer
13 okt 2014
86
0
Ik denk dat je bij Hammer enkel een 230V 3-fasen aansluiting laat naar 400V kan omschakelen (ster-driehoek).
230V mono-fase is naar mijn weten een andere motor.
 

roelp

Actieve deelnemer
25 okt 2013
49
0
Ik kreeg net nog een folder binnen van Hammer/Felder waar de FB 510 in aanbieding staat voor 2190 excl. btw.

Begin van het jaar heb ik nog prijs gevraagd voor een N3800 met 1x230 voeding, en dat kwam toen op 1566 incl. btw met 3 zaaglinten bijgeleverd.
Hou nu al een paar maanden de 2e hands websites in het oog, maar deze nog niet tegengekomen (en Oostenrijk is wat te ver).
 

Piet Groeneweg

Actieve deelnemer
13 mei 2013
612
10
H'meer

Knutselaertje

Actieve deelnemer
21 jul 2014
493
1
Beide machines zouden volgens de vertegenwoordiger niet later omgebouwd kunnen worden naar 380v

Geachte heer,

Dank voor uw aanvraag.

In de bijlage heb ik u twee offertes gestuurd. De N4400 met de actiekorting alsook
dezelfde samenstelling als N3800.

De levertijd bedraagt ca. 4 – 6 weken af fabriek na ontvangst opdracht.

Latere ombouw naar 400V is praktisch niet mogelijk.

Bij keramische geleiding is de geleiding beduidend beter, minder geluid en minder slijtage
van het zaagblad. Voor boven en onder kost deze optie af fabriek als meerprijs €243,- excl. BTW.

Vertrouwend u hiermee een passende aanbieding te doen zie ik uit
naar uw reactie.

Met vriendelijke groet,
J.A. Kramer
 
Laatst bewerkt:

L.N.

Post veel
11 jul 2014
2.139
973
Vandaag kreeg ik een mailtje van Felder België met daarin een folder. Daar staan een paar acties in vanwege 60 jaar Felder (o.a. op pagina 14 en 24).
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
De prijzen van de Hammer lintzagen zijn sterk gestegen, voor de prijs van een 3800 kocht je enkele jaren geleden een 4400. Maar dat komt denk ik door de introductie van de 3800. Die beduidend goedkoper maken en verkopen dan de 4400 is niet mogelijk, dus moest de prijs van de 4400 naar omhoog.

Ik zit al even te denken aan mijn 4400 te verkopen voor een 5000 serie (niets mis met de 4400 maar iets meer capaciteit is altijd welkom) als dat zo verder gaat kan ik ze binnenkort voor de aankoopprijs verkopen hehe.
 

sjares

Nieuw lid
17 mei 2016
2
1
Wat toevallig (of niet...) ook ik ben naar Hammer N4400 of Felder FB510 aan het kijken - en ook per email een aanbod gekregen van Felder NL. De FB510X (Met X-life) zou (na aftrek opties) kaal 2260 excl. BTW moeten kosten. Daar zat zo'n 250 euro excl. BTW korting op. De Hammer N4400 komt, ook kaal, op zo'n 1550 euro excl. BTW, met maar weinig korting. Wie een beetje door zoekt ziet dat de prijzen in de 60jr folder in Duitsland beduidend lager liggen. De FB510X komt daar op 1995 excl. BTW. Wat de N4400 kost in DE is niet zo duidelijk, want er staat maar één prijs bij zowel de N3800 als de N4400...

Het gaat in Duitsland om een herfstactie van 'gelimiteerde oplage'. Op de site worden voor elke vestiging bepaalde data genoemd, wellicht dat de prijzen alleen dan gelden... Dus een ritje naar Greven maken of anders Felder NL eens vragen wat ze voor ons kunnen doen??
 
Laatst bewerkt:

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Prachtig die folder met aanbiedingen waar dan maar een paar prijzen staan genoemd en wel bij meer machines "korting" staat omschreven.
Echt vreemde praktijken weer, geef gewoon openheid over je prijzen als je op kwaliteit wilt concureren zoals beweerd. Blijft echt een raar schimmig wereldje die machinehandel....
 

BenchWorks

Post veel
23 mrt 2011
1.695
3
Boirs, België
Ze hebben één dealer per land die een monopool heeft, de afspraak is blijkbaar dat ze niet in het buitenland mogen verkopen (geen onderlinge concurrentie) en ook de prijzen moeten hanteren die het moederhuis hun oplegt. Nagenoeg alle auto merken doen hetzelfde, probeer tegenwoordig nog een korting te krijgen of concurrentie te doen werken tussen dealers van hetzelfde merk? Het merk zelf bepaalt de "kortingen" die in de werkelijkheid geen kortingen zijn, ze blazen de prijzen eerst op en geven daarna duizenden euros korting. Dat lijkt dan mooi maar in de werkelijkheid betaal je exact wat het merk wil. Voor zover ik weet zijn deze praktijken volledig illegaal.
Dealers kunnen enkel nog een geste doen op andere kosten, bv transport of toebehoren.
 

Emilio

Post veel
1 nov 2012
2.447
394
Dordrecht
Dan is Van Schoonhoven/Felder NL daar waarschijnlijk op aangesproken door de grote Felder. Eerder was er wel gewoon over prijs te praten, tegenwoordig echt niet meer. Kan ook aan de vertegenwoordiger liggen aangezien die is gewisseld, maar dat lijkt me sterk.
Festool is bestraft voor dit soort praktijken, zou goed zijn dat eens wat breder te doen. Beetje realistischer prijsbeleid zou voor de eindgebruiker toch echt verschil maken, de prijzen zijn goed gestegen de laatste jaren.
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.