afkortzaag on a budget Metabo KGS 216 M

revolt

Nieuw lid
3 sep 2016
23
1
Schouwen-Duivenland
Hi,

Ik zal een afkortzaag aan moeten schaffen maar heb momenteel erg weinig budget en een hoop planken te zagen.
iemand bekend met: Metabo KGS 216 M?
http://www.zaagmachineshop.nl/product/515409/category-191387/metabo-kgs-216-m.html

ALs er een betere tip is voor binnen dit budget (tot ca 250) dan hoor ik het graag.

wat gebruiks info:
-ik heb genoeg ruimte (3,5x6,7 mtr garage/mancave)
-ik ben beginnende knutselaar (ik ben van origine ontwerper) dus al lerende (ik maak spullen van recycled hout + staal voornamelijk pallets maar daar zal in loop vd tijd "gewoon" hout bij komen. wel bij voorkeur oud/sloophout).
-ik zaag dus plankjes tussen de 15 en 25 mm dik. max 145 mm breed en 120 cm lang met een verdwaalde steigerplank/gipsplaten pallet er tussen en de balk onderliggers vd pallets.
-dat zal 9 vd 10 x recht zijn of anders hoek 45º.

thanx
 
Laatst bewerkt:

HansB

Actieve deelnemer
7 okt 2014
525
0
Regio Arnhem
Als je het originele zaagblad de kliko in slingert en er een fatsoenlijke op zet (30-40 euro bij Ecotools) heb je er een prima machine aan.
Ik gebruik m al jaren.
Verwacht er geen wonderlijke precisie als van een zaag van 1000 euro van maar zeker 'value for money'
 

educes

Actieve deelnemer
12 dec 2013
44
0
Prima toestel voor z'n prijs.
Akkoord mbt Revolt z'n opmerking over het zaagblad.
Let op met de diepte die dit soort machines vraagt door hun telescopische geleiding. Als je je machine dicht tegen een muur wil plaatsen moet je een model overwegen waar de geleiding aan de voorkant van de machine blijft (bv zoals bij de kapex van festool) wat uiteraard een heel andere prijscategorie is.
 

Geert2

Nieuw lid
31 aug 2016
10
0
Ik had ook de aankoop overwogen van een Metabo, maar na het opzoeken van enige info en het lezen van reviews (http://www.besteproduct.nl/cirkelzagen/285338/gebruikersreviews) heb ik maar vlug een Bosch blauw GCM 800 SJ aangeschaft. De reviews in het bijzonder hebben me afgeschrikt. De KGS 216 M is m.i. idd iets te goedkoop om goed te zijn.

De Bosch GCM 800 SJ is de voorloper van de SJL en om die reden nu tegen gunstige voorwaarden te verkrijgen.
 

WillemIII

Actieve deelnemer
30 jan 2009
35
0
Voor het zagen van pallethout heb je in mijn beleving aan een simpele zaag voldoende.
Je zou daarom ook de METABO KS 216 M LASERCUT kunnen nemen.
Een brede plank kun je ook omdraaien, dus dan kun je op deze manier planken tot ca 20 cm zagen.
En zonder trekstangen, dus extra stevig en handig. Ik ben er zeer tevreden mee.
 

Spaander

Post veel
26 jul 2011
1.949
89
West-Friesland
mmm klinkt niet best ik zoek idd even verder
Als je niet voor een 2e hands gaat, kijk dan even voor iets meer budget (tussen 300-330 euro) zoals Den Deze al schreef voor een DW770/774.
Qua prijs/kwaliteit volgens mij een van de beste afkortzagen (na goed afstellen, (indien nodig)).
Mvg,:).
 

Deze plek is voor toekomstige tekst. Door nu alvast deze kolom te activeren blijft de kolommen structuur ongewijzigd en de lezerservaring hetzelfde als er hier content geplaatst gaat worden.

Hier kan straks ook info geplaatst worden.